غلامحسین جمیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز اولیه تاسیس این صندوق از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت شده است.
وی یادآورشد: بسیاری از ایده ها، ابتکارات و کسب کارهای خلاقانه که در حال شکل گیری است، نیاز به حمایت های اولیه دارند.
جمیلی اظهار کرد: در دنیا، صندوق های مخاطره پذیر، ریسک کسب و کارهای خلاقانه را می پذیرند و از میان چندین پروژه علمی که قابلیت اقتصادی شدن دارند، در نهایت موارد برجسته را برای به سرانجام رساندن انتخاب می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: رونق چنین کسب و کار منتخبی تمام عملکرد دیگر کسب و کارهای خلاقانه را جبران می کند و می تواند به یک شرکت دانش بنیان قوی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی برای حمایت از فعالیت های پژوهشی، قصد دارد با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی را به منظور حمایت از تجاری سازی محصولات نوآور و کمک به توسعه صادرات آنها تاسیس کند.
جمیلی ادامه داد: ماموریت این صندوق ایجاد زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در حوزه پژوهش و فناوری، اعطای تسهیلات به صاحبان ایده برای تبدیل آن به محصول، ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده و حمایت های مادی، معنوی، فنی و تخصصی از دستاوردها و اختراعات فناوران و شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.
اتاق بازرگانی برای راه اندازی چنین صندوقی، اقدام به انتشار فراخوان به منظور جلب مشارکت در تاسیس منتشر کرده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.