خلیل آقاجانلو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان زنجان دارای 2 میلیون و 200 هزار هکتار زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی است.
وی یادآورشد: از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این زمین ها شامل 22 درصد مرتع درجه یک، 37 درصد مرتع درجه 2 و 41 درصد نیز مرتع درجه سه است.
آقاجانلو به کشت گیاهان دارویی در سطح این استان اشاره کرد و افزود: گیاهان دارویی که با مشارکت منابع طبیعی و ساکنان عرصه ها کاشته می شود، دارای ارزش افزوده برای بهره بردار است و استفاده درست از زمین، حفظ آب و خاک می تواند موجب تحول اساسی در زمین شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون کشت گیاهان دارویی آویشن و گل محمدی در دست اجراست، یادآورشد: این گیاهان در مناطق مساعد که دارای میزان بارندگی مورد نیاز باشند کاشته می شود که موجب ایجاد پوشش سبزی در مناطق مختلف استان زنجان خواهد شد.
** بیش از 300 اصله نهال در زنجان توزیع می شود
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی هفته منابع طبیعی 300 هزار اصله نهال از قبیل زبان گنجشکی، اقاقیا، انواع سروها و دیگر گونه هاست.
بهروز گنج خانلو گونه های مثمر این نهال ها را پسته، بادام و سنجد عنوان کرد و یادآورشد: این نهال ها در نهالستان کوشکن زنجان تولید و در اداره های شهرستانی منابع طبیعی قابل ارائه است.
15 تا 22 اسفند هفته منابع طبیعی است که سالانه همه دستگاه ها و نهادها اقدام به غرس نهال می کنند.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.