علی کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون سرمایه گذاران پنج کشور موفق به آغاز فعالیت تولیدی و صنعتی در این استان شده اند که در اثر سرمایه گذاری آنان برای 2 هزار و 380 نفر اشتغالزایی شده است یا در آینده نزدیک می شود.
وی یادآورشد: ژاپنی ها در قالب خرید شرکت آرین توتون صنعت، موفق به سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در زنجان شده اند.
شرکت آرین توتون صنعت بزرگترین واحد تولیدکننده سیگار کشور به شمار می آید.
کلانتری اظهار کرد: با فعالیت این شرکت صنعتی زمینه اشتغال برای 230 نفر ایجاد و ظرفیت تولید 22 میلیون نخ سیگار فراهم شده است.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شرکت البرز ناب آرش با همکاری یک مشترک شرکت ایرانی - ترکیه ای با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد با سرمایه گذاری اولیه پیش بینی شده هشت هزار میلیارد ریال و اشتغال 570 نفر در آستانه بهره برداری است.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد البرز ناب آرش پیش از این اعلام کرده بود: 10 هزار میلیارد ریال با مشارکت سرمایه گذار ترکیه ای و راه اندازی این شرکت در مرحله نخست به سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اضافه و زمینه اشتغال 800 نفر ایجاد می شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شرکت هایی که با سرمایه گذاری 100 درصد ترکیه ای در زنجان فعالیت خود را آغاز کرده است، شرکت پارس حیات با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی یک هزار و 100 نفری محسوب می شود.
شرکت پارس حیات تولید کننده انواع محصولات بهداشتی ˈپوشک بچه، نوار بهداشتی، دستمال مرطوب و تیشوˈ است که در سال 92 با حضور رئیس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: هم اکنون این شرکت موافقت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را برای راه اندازی واحد جدید خود در شهرک صنعتی ابهر در زمینی به مساحت 13 هکتار دریافت کرده است.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شرکت چینی پیوسته سهند با سه واحد تولیدی اقدام به سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی و اشتغال 280 نفری از دیگر واحدهای صنعتی با منشا سرمایه گذاری خارجی است.
پیش از این مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به فعالیت شرکت پیوسته سهند با سرمایه گذاری چینی ها در این استان اشاره کرده و افزوده بود: از سال 92، طرح تولید شمش چدن در زنجان با حجم سرمایه گذاری 2 میلیون و 400 هزار دلار و اشتغالزایی 900 نفر و در سال 93، خط تولید میله و میلگرد با سرمایه گذاری 10 میلیون و 630 هزار دلار و اشتغالزایی 200 نفر آغاز شد.
ابوالفضل عباسچیان اظهار کرده بود: در سال 94، خط تولید آهن و فولاد اسفنجی با سرمایه گذاری 14 میلیون و 490 هزار دلار و اشتغالزایی 130 نفر در استان زنجان آغاز شد و در پنج ماهه سال 95، اجرای طرح تولید میله و میلگرد با سرمایه گذاری یک میلیون و 700 هزار دلار و اشتغالزایی 30 نفر در دستور کار قرار گرفته است.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به آغاز فعالیت شرکت تولید شمش فولاد از چدن در سال آتی اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این واحد صنعتی سرمایه گذاران چینی یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند که با بهره برداری از آن فرصت شغلی 100 نفری ایجاد می شود.
وی به ورود شرکت پانچ بلژیک به زنجان با سرمایه یک هزار و 180 میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این واحد صنعتی، سال آینده برای 100 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
شرکت پانچ که عملیات اجرایی آن در دهه فجر امسال آغاز شد، تولیدکننده گیربکس اتوماتیک محسوب می شود که برای نخستین بار فناوری تولید این گیربکس را وارد ایران کرده است و در زنجان فعالیت می کند.
کلانتری یادآورشد: شرکت فوکا صنعت با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی آلمانی ها و اشتغالزایی 60 نفری، فناوری اسقاط خودرو را در اختیار دارد.
مرحله نخست این واحد صنعتی دهه فجر سال جاری با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، دیگر شرکت خارجی فعال در این استان را معدنکاران پیشروی آسیا اعلام کرد و گفت: این واحد کنسانتره مس، با 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری چینی ها و ظرفیت تولید 100 هزار تن، برای 40 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.