به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ سیدبیوک موسوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اینکه باید عرصه را برای حضور و فعالیت جوانان فراهم کرد، افزود: اینکه همه تلاش ها تنها به حوزه های سیاسی در کشور معطوف شود، این امر موجب غفلت از فعالیت در سایر حوزه ها و در نتیجه عدم ظهور توانمندی ها در عرصه های دیگر خواهد شد.
وی فرهنگ را زیربنای همه امور در تمامی محورها دانست و گفت: موضوعات فرهنگی و اجتماعی از پیچیدگی های خاصی برخوردار هستند، به طوری که همه مسائل را تحت تاثیر قرار می دهند و بنابراین باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند.
موسوی به ایجاد کارگروه‌های ذیل شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی دقیق موضوعات مناسب است، اما مدیران نمی توانند در خصوص جزئیات مسائل تصمیم گیری کنند و باید جلسات کارگروه ها با حضور مسئولان، کارشناسان و اندیشمندان هر بخش تشکیل و نتایج کارگروه ها در شورا به بحث گذاشته شود.
موسوی با بیان اینکه مدیران دولتی به تنهایی از عهده حل تمامی مشکلات برنخواهند آمد، گفت: کارشناسان و اندیشمندان می توانند با فرصت بیشتری به حل مشکلات بپردازند تا خروجی جلسات شورا، پربارتر باشد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات مهم در طول سال های گذشته با همت مجموعه شورای فرهنگی استان انجام شده است، اظهار کرد: اگرچه اقدامات مطلوبی در سطح استان انجام شده است، اما خروجی جلسات در مقابل پتانسیل های موجود در استان بسیار اندک است و باید از سایر توان و ظرفیت های موجود در استان نیز استفاده کرد.
معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر سال با انتخاب و اعلام شعار سال، سرلوحه فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را مشخص می کنند، گفت: می توان در سطح استان زنجان نیز با انتخاب شعار استانی، متناسب با ویژگی ها و نیازهای استان، شعاری را برای جهت‌دهی به فعالیت های استانی انتخاب کرد.
وی همچنین با اشاره به مناسبت ها و اعیاد پیش‌رو از قبیل ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و عید نوروز از دستگاه‌های فرهنگی استان خواست تا برنامه های فرهنگی شادی ‌بخش و نشاط ‌آور را در دستور کار خود قرار دهند.
6085
دریافت کننده خبر: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.