حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: منابع طبیعی، خاک و آب فقط برای نسل کنونی نیست و آیندگان هم سهمی از آن دارند.
وی یادآورشد: باید ارزش و اهمیت منابع طبیعی برای تمام اقشار جامعه تبیین و توجیه شود تا آنان هم برای حفاظت از این منابع همکاری لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه منابع خاکی و آبی کشور و این استان در خطر است، اظهار کرد: وضعیت بحرانی منابع طبیعی، حاصل سهل انگاری یک یا 2 سال نیست و نمی توان آن را طی کوتاه مدت اصلاح کرد و بهبود بخشید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین در پاسداری از منابع آبی و خاکی تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از این فناوری ها در کمترین میزان استفاده از منابع، بیشترین بهره وری را داشت و کمترین آسیب را به منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه آموزش و ترویج، آنگونه که باید عمل نشده است و امروز باید وارد این بستر شد و از توان رسانه های جمعی، ائمه جمعه و مروجان در قالب سفیران انفال بهره گرفت.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: موضوع ارزش گذاری منابع طبیعی بحث مهمی است که باید مطرح و برای همه تبیین شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید به مردم تبعات نابودی منابع طبیعی و محیط زیست را گفت و تبیین کرد که این منابع برای آیندگان است و نمی توان به بهای اشتغال و توسعه آن را نابود کرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در این جلسه گفت: از ارکان مهم منابع طبیعی، کار فرهنگی و ارزشی است.
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی اضافه کرد: در این ارزش ها سعی شده است که مسائل ترویجی به ویژه در بخش کشاورزی منتقل شود.
وی ابراز کرد: از جمله ابتکارات این استان اجرای برنامه سفیران انفال محسوب می شود که با حضور 17 عالم دینی برجسته و با نفوذ در حال اجراست.
حجت الاسلام حسینی افزود: این برنامه به ویژه در 28 روستای استان که با چالش جدی در حوزه منابع طبیعی مواجه هستند، اجرا می شود.
هفته منابع طبیعی از 14 تا 21 اسفند در سراسر کشور اجرا می شود.
استان زنجان تدوین و ارائه دهنده طرح ' سفیران انفال ' در سطح کشور است که این طرح پس از تدوین و برگزاری جلسه های مکرر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت.
با توجه به اینکه پیگیری تصرف اراضی ملی باید از طریق دستگاه قضایی انجام شود، سفیران انفال ' روحانیون' موضوع حلال و حرام کسب را در سطح روستاهایی که اقدام به تصرف زمین های ملی می کنند، تبیین می کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.