سیف الله رعیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غذای حلال یکی از فاکتورهای مهمی است که سازمان ملی استاندارد ایران پیگیری می کند چرا که این سازمان عضو کشورهای اسلامی است و در تدوین استانداردهای غذایی مشارکت فعال و بر اجرای آن در کشور نیز تاکید دارد.
وی یادآوری کرد: هم اکنون استانداردهای حلال در کشتارگاه های طیور اعمال می شود و با توجه به دستور العمل های اعلام شده توسط کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد استان ها انجام می گیرد.
معاون نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی ، بهداشتی و غذای حلال سازمان ملی استاندار ایران ادامه داد: اجازه استفاده از پروانه علامت استاندارد حلال در 16 استان کشور صادر شده است.
رعیت خاطرنشان کرد: در کشورهای اسلامی مشخصات و اصالت غذای حلال در کنار کیفیت بسیار مورد توجه است که برای ورود ایران به این بازار باید به این مقوله مهم توجه کرد.
به گزارش ایرنا، حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است، رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است.
در جلسه کمیته غذای حلال استان زنجان، اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال صادر شد.
پروانه برند حلال یک پروانه بین المللی جهت اطمینان از رعایت اصول شرعی در ذبح است و کشورهای مسلمان و حتی برخی کشورهای غیر مسلمان محصولاتی را که دارای برند حلال باشند خریداری می کنند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی ****انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.