اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زنجان افزود: این ستاد در سطح استان ها، فقط مسئولیت تصمیم گیری برای بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را دارد و به مشکل واحدهای تولیدی بزرگ، در ستاد مرکزی رسیدگی می شود.
وی یادآورشد: فعال سازی یا افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی بزرگ در رشد اقتصادی هر منطقه تاثیر بسزایی می تواند داشته باشد از همین رو باید واحدهای دریافت کننده تسهیلات از ستاد مرکزی شناسایی شوند.
درویش امیری اظهار کرد: این واحدهای تولیدی، تسهیلاتی فراتر از توان مالی استان دریافت می کنند.
استاندار زنجان گفت: رویدادهایی که در عرصه تولید و بهبود اقتصاد رخ داده است، نشان از فضای حاکم بر دولت برای فعال سازی واحدهای تولیدی و اشتغالزایی است.
وی خاطرنشان کرد: در استان در ارتباط با بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و زودبازده باید یک ارزیابی در حوزه فعالیت و عملکرد بانک ها داشته باشیم.
درویش امیری ادامه داد: به حتم ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند علاوه بر آنکه رضایت الهی را در پی دارد، می تواند موجب خرسندی و خوشحالی خانواده ها و مردم شود.
استاندار زنجان گفت: همه باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنند و بدانند که یکی از وظایف مهم آنان ایجاد اشتغال است.
وی به مشکلات بانک ها اشاره و تصریح کرد: بانک های ما پیکر مجروحی دارند و معوقات بانکی جان آنها را مجروح کرده است.
درویش امیری تاکید کرد: همانگونه که به فکر فعال سازی واحدهای تولیدی و حمایت از تولید هستیم باید جلوی سوء استفاده برخی افراد از منابع بانکی را هم بگیریم.
استاندار زنجان گفت: هرگز این دولت اجازه سودجویی از منابع مالی کشور را به احدی نمی دهد و تاکید دارد که در چارچوب ضوابط و مقررات تسهیلات پرداخت شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان هم در این جلسه اضافه کرد: تا 19 دی سال جاری 448 کارگاه تولیدی برای استفاده از فرصت بخشودگی جرایم بیمه ای به این سازمان مراجعه کرده اند که از میان آنها 418 واحد موفق به استفاده از این فرصت شده اند.
مسعود علیاری افزود: رقم بدهی این واحدهای مراجعه کننده به 105 میلیارد ریال می رسید که 25 میلیارد ریال آن جریمه بود که برای جرایم بخشودگی و برای بدهی دستور تقسیط بدهی صادر شد.
وی مجموع مطالبه این سازمان از واحدهای تولیدی را یک هزار و 550 میلیارد ریال اعلام کرد که 350 میلیارد ریال آن را جرایم شکل می دهند.
علیاری ابراز کرد: طی دی سال جاری 300 نفر به تعداد بازنشستگان و 500 نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری اضافه شده است که خبر از اشتغال 800 نفر در این ماه می دهد.
در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی بخش صنعت و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های لازم برای بهبود وضعیت آنها گرفته شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.