حبیب ملائی یگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به اهمیت و تاثیر مثبت توسعه ی پروژه سبزه میدان در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این پروژه یک فضای شهری مهم و اثرگذار در بافت مرکزی شهر زنجان به شمار می رود.
به گفته وی، این پروژه وزنه مهم توسعه ای در فضاهای شهری مرکز شهر خواهد بود که بعد از تکمیل شدن به عنوان یک جاذبه مهم گردشگری در شهر زنجان نقش مهمی ایفا می کند.
شهردار زنجان گفت: طراحی انجام شده برای پروژه سبزه میدان دارای ویژگی های بارز معماری و شهرسازی است که جذابیت های لازم برای ماندگاری گردشگر در بافت مرکزی را دارد.
ملائی یگانه ادامه داد: این پروژه نقش تاریخی بازار را تقویت کرده و محور مهمی برای ماندگاری گردشگران در شهر زنجان بوده و توسعه گردشگری شهر را به دنبال خواهد داشت.
وی از تعریف محورهای مهم گردشگری در مرکز شهر زنجان خبر داد و یادآورشد: ایجاد موزه سلامت، تبدیل دبیرستان شریعتی به مرکز تاریخی و ارتباط این 2 مرکز با کارخانه کبریت زنجان در کنار اتصال این بناها به بناهای شاخص مرکز شهر موجب ایجاد محور مهم گردشگری در شهر زنجان خواهد شد.
شهردار زنجان، سبزه میدان را یک فضای زنده شهری در بافت مرکزی بیان کرد و افزود: پیاده مداری و ایجاد فضاهای مکث شهری برای توسعه تعاملات اجتماعی در این میدان نیز پیش بینی شده است.
ملائی یگانه با بیان اینکه سبزه میدان آغازی بر توسعه سرمایه‌گذاری شهری زنجان محسوب می شود، افزود: با ساخت این فضاهای مهم شهری سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهر زنجان ترغیب می شوند.
وی با بیان اینکه در پروژه سبزه میدان زنجان به فضاهای فرهنگی توجه لازم شده است، افزود: پیش‌بینی چند گالری، سینما و فضاهای فرهنگی موجب تقویت وجه فرهنگی این پروژه مهم شهری زنجان خواهد شد.
اجرای پروژه سبزه میدان در سال 67 به تصویب شورای مدیریت شهر رسید اما عملیات اجرای آن به طور رسمی شهریور سال 93 با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و آخرین پیمانکار این پروژه شرکت کهن دژ میلاد بود که در سالجاری قرارداد همکاری آن با شهرداری لغو شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.