زهرا اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: با توجه به نقش مهم و اساسی که استان های مرزی دارند و توجه ویژه ای که دولت به استان های کمتر برخوردار دارد، در برنامه ریزی ششم و بودجه سال 96، سهم این استانها پررنگ تر دیده شده است.
وی یادآورشد: قانون برنامه سال 96 و توجه به استان های مرزی و کمتر توسعه یافته مبتنی بر برنامه های استخراج شده از ستاد اقتصاد مقاومتی و برنامه های محوری برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
اربابی اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع درآمدی کشور محدود است و باید در چارچوب منابع محدود برنامه ریزی کرد، برنامه ریزی برای مناطق کمتر توسعه یافته هم در همین قالب است.
معاون توسعه منابع و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور به تدوین برنامه آمایش سرزمین کشور اشاره کرد و گفت: مراحل نهایی تدوین برنامه آمایش سرزمین همه استان ها تا پایان سال تمام می شود.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین علت طولانی شدن روند تدوین برنامه آمایش سرزمین، نبود مجریان کارآمد در برخی استان ها بود که منجر به توقف کار شد.
اربابی ادامه داد: با بازنگری مجددی که انجام شد، روند تهیه برنامه سرعت گرفت که تا پایان سال در اغلب استان ها شاهد رونمایی برنامه آمایش سرزمین خواهیم بود.
برنامه آمایش سرزمین، نقشه حرکت هر منطقه متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های موجود است که بر اساس آن مسئولان می توانند نقاط ضعف، قوت، فرصتها و تهدیدها را شناسایی کنند و مانع هدر رفت منابع شوند.
معاون توسعه منابع و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور برای حضور در مراسم تکریم حمید نباتچیان سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان زنجان و معارفه شهرام طهماسبی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان به زنجان سفر کرده است.
حمید نباتچیان 220 روز سرپرستی سازمان برنامه و بودجه استان را بر عهده داشت و شهرام طهماسبی پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشار ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.