نهادها و موسسه های خیریه با مشارکت خیران به منظور رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به ویژه زنان و کودکان نیازمند و بی سرپرست در تلاش و برنامه ریزی هستند.
این گروه ها و نهادهای خیریه با انگیزه والای انسان دوستی و کمک به همنوع در سطح کشور فعالیت می کنند تا بتوانند گرهی از مشکلات خانواده های نیازمند را بگشایند.
در ادامه این روند خیرخواهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد و پست در سطح کشور اقدام به انعقاد تفاهم نامه حلقه مهربانی کردند.
مدیر رفاه و امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان روز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره طرح' حلقه مهربانی' گفت: تفاهم نامه ای با عنوان حلقه مهربانی بین بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، پست و این اداره کل منعقد شده که بر اساس آن شهروندانی که لوازم خانگی مازاد داشته باشند با ارسال کلمه'سلام' به شماره پیامکی 20006449 می توانند اعلام آمادگی برای اهدای این وسایل کنند.
مجتبی بازرگان تاکید کرد: سامانه www.samanehrefah.ir نیز برای ثبت اطلاعات خانوارهای نیازمند طراحی شده که این اطلاعات برای بهزیستی، کمیته امداد و موسسه های خیریه است که بر اساس اولویت بندی و نیاز خانوارها وسایل خانگی مورد نیاز جامعه هدف این نهادها از سوی شهروندان توسط پست به آنان ارسال می شود.
وی اظهارکرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز 96 و اقدام برخی از خانوارها برای تعویض وسایل منزل، شهروندان می توانند با ارسال کلمه سلام به شماره پیامکی بیان شده برای اهدای وسایل مازاد بر نیاز منزل خود اعلام آمادگی کنند و از طریق پست به دست خانواده های نیازمند برسد.
مدیر رفاه و امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: همه وسایل خانگی به جز وسایل چوبی برای اهدا به نیازمندان مد نظر همشهریان باشد.
بازرگان، هدف از اجرای طرح ' حلقه مهربانی' را ترویج کار خیر دسته جمعی بیان کرد.
وی با بیان اینکه 42 هزار خانواده در استان زنجان تحت پوشش نهادها و موسسه های حمایتی قرار دارند، اظهارکرد: هر کدام از این خانواده ها نیازمند کالاهای خانگی بخصوصی هستند.

** پست، حمل کننده لوازم خانگی برای نیازمندان است
کارشناس امور پستی اداره کل پست استان زنجان گفت: این اداره کل واسط بین کمیته امداد، بهزیستی و موسسه های خیریه با نیازمندان است که لوازم خانگی را به آنها تحویل می دهد.
محمدعلی حسین خانلو تاکید کرد: همه وسایل خانگی که به پست تحویل داده شود بیمه و بدون هر گونه خدشه و سالم به مقصد ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: پست به لحاظ امکانات و وسایل نقلیه در این باره مشکلی ندارد.

** خانواده های نیازمند به وسایل خانگی شناسایی شده اند
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زنجان نیز گفت: نیازهای ضروری خانوارهای تحت حمایت این نهاد، تلویزیون، فرش، یخچال، بخاری گازی، اجاق گاز و سایر اقلام است.
سید مسعود حسینی اظهارکرد: با مشارکت همشهریان در طرح' حلقه مهربانی' می توانیم خلاءهای مورد نیاز خانواده های نیازمند را تامین کنیم.
اجرای طرح 'حلقه مهربانی' تحت نظارت معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت متمرکز در سطح کشور در حال انجام است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.