فرامرز بابایی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اعزام زائران از سوی آزادبرها در سطح کشور تبدیل به یک چالش شده و منحصر به زنجان نیست، افزود: از آنجا که اعزام زائر توسط آزادبرها بدون لحاظ برخی استانداردهای لازم صورت می گیرد بنابراین همواره پیامدهای سوء و نامطلوبی ناشی از فعالیت آن ها ایجاد می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه علاوه بر آزادبرهایی که به صورت شخصی در زنجان در زمینه اعزام زائر به عتبات عالیات فعال هستند، برخی از آژانس های مسافرتی هم که فقط دارای مجوز سیاحتی هستند نیز در زمینه اعزام زائر فعالیت دارند.
بابایی افزود: این آژانس ها با ارائه قیمت های غیر واقعی و کمتر از مراکز حج و زیارت، اقدام به جذب زائران و اعزام آنان می کنند، ولی در عمل با کم کردن تعداد روزهای اقامت زائران، کاهش کیفیت ارائه خدمات تغذیه ای، تامین امنیت زائران و مسائل بیمه ای، در صدد به صرفه کردن قیمت به ظاهر پایین اولیه خود برمی آیند.
مدیر حج و زیارت استان زنجان درباره علت تفاوت قیمت اعزام زائران از سوی آزادبرها با مراکز حج و زیارت در زنجان، گفت: ما حاضریم تمام ریز هزینه های اعزام، اقامت و جابجایی مطلوب و استاندارد زائران در عتبات عالیات را ارائه دهیم تا خود مردم قضاوت کنند که آیا حج و زیارت خدمات را گران ارائه می دهد یا اینکه برخی آژانس های بدون مجوز با قیمت های به ظاهر پایین، کم فروشی کرده و در حق مردم خیانت می کنند؟
بابایی با بیان اینکه موضوع فعالیت آژانس های مسافرتی بدون مجوز اعزام زائر در زنجان از طریق شورای تأمین استان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دست پی گیری است، خاطرنشان کرد: در صورت کنترل اعزام زائر از طریق مراکز و کانال های غیر مجاز، امکان ایجاد خط پرواز زنجان - نجف با افزایش تعداد جمعیت متقاضی فراهم می شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.