احمد سعدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت آنا ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد را دارد و در مراحل تکمیلی خود، زنجیره کاملی از فرآوری سنگ آهن تا تولید شمش فولاد را راه اندازی می کند.
وی یادآورشد: در فاز نخست این واحد صنعتی، برای 800 نفر فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد می شود.
سعدی اظهار کرد: بنا بود فاز یک این واحد صنعتی در سال جاری به بهره برداری برسد اما واردات تجهیزات و ماشین آلات با تاخیر قابل توجهی مواجه شد.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد البرز ناب آرش گفت: هم اکنون ماشین آلات این واحد صنعتی در دست نصب است و سال آینده فاز نخست آن فعالیت خود را شروع می کند.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های شرکت، فعالیت معدنی تا تولید شمش فولاد پیش بینی شده است.
سعدی ادامه داد: واحد صنعتی قدیم این شرکت، ذوب آهن البرز غرب نام دارد که در آن زنجیره کامل تولید شمش فولاد و فرآوری سنگ آهن شکل گرفته است.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد البرز ناب آرش گفت: تمام سرمایه 10 هزار میلیارد ریالی این شرکت آورده خود سرمایه گذار بوده و از هیچ تسهیلاتی استفاده نشده است.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا معادن بیشتری را برای استخراج و فرآوری سنگ آهن در اختیار بگیریم.
سعدی اضافه کرد: 34 درصد سرمایه گذار این طرح، سرمایه گذار ترکیه ای است.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت فولاد البرز ناب آرش گفت: فناوری استفاده شده در این واحد صنعتی، آخرین فناوری قوس الکتریکی جهان محسوب می شود.
علی کلانتری معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان این واحد صنعتی را جزء طرح های ملی منتخب اقتصاد مقاومتی کشور برشمرد و زمان آغاز عملیات اجرایی آن را سال 93 اعلام کرد.
در برنامه ریزی توسعه صنعتی این استان، ثبت سالانه 10 هزار میلیارد ریال سرمایه صنعتی پیش بینی شده است که با بهره برداری از این واحد صنعتی، تمام این پیش بینی برای سال آینده محقق می شود.
با راه اندازی این واحد صنعتی، علاوه بر آنکه تمام سنگ آهن و ضایعات آهن و فولاد تولیدی این استان به مصرف می رسد، برای تامین مابقی مواد اولیه، این شرکت نیاز به واردات سنگ آهن یا ضایعات خواهد داشت.
حجم سرمایه گذاری صنعتی این استان تا اسفند ٩٢، 25 تریلیارد و 100 میلیارد ریال معادل 1.69 درصد از سرمایه گذاری صنعتی یک هزار و 480 تریلیارد ریالی کشور بود رقمی که در سال جاری به بیش از 55 تریلیارد ریال رسید و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال 96 از مرز 70 تریلیارد ریال گذشته باشد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری**انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.