محمدرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون یکهزار و 600 بیمار دیالیزی، مراقبتی و پیوندی در این انجمن تشکیل پرونده داده اند که با انجام اقدامات، یکهزار و 250 نفر با انجام مراقبت ها از چرخه دیالیز خارج شده اند.
وی اظهار کرد: بر این اساس و با مشارکت خیران نسبت به راه اندازی مراکز دیالیز در سطح استان اقدام شده و بیمارانی که هفته ای سه بار به مرکز استان مراجعه می کردند و به نوبه خود مشکلات متعددی داشتند، با سهولت بیشتری در نزدیکی محل زندگی خود تحت درمان قرار می گیرند.
طهاسبی افزود: هم اکنون 360 بیمار دیالیزی استان در 2 مرکز شهر زنجان و 6 مرکز دیگر در شهرستان های این استان تحت درمان قرار دارند و با این اقدامات، این بیماران در مقایسه با گذشته دسترسی بهتری به خدمات مورد نیاز خود دارند.
طهماسبی افزود: شناسایی افراد دارای بیماری کلیوی در صورت تشخیص و درمان های بهنگام می تواند از تشدید بیماری به میزان قابل توجهی پیشگیری کند.
وی بیان کرد: برای رفاه بیشتر بیماران میهمان نیز، خوابگاهی با 12 سوئیت در یکی از طبقات ساختمان جدید در حال ساخت، در زیر بنای 750 مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال با پیشرفت 55 درصدی در دست ساخت است.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: این انجمن سال آینده راه اندازی درمانگاه، کلینیک های تخصصی، بخش های آموزش و پیشگیری و اتمام خوابگاه را مورد توجه قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش بیماری های کلیوی در کشور سال گذشته 7.5 درصد و در استان زنجان نزدیک به 2 درصد بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون استان زنجان 75 تخت و دستگاه دیالیز دارد که علاوه بر خدمات رسانی به بیماران کلیوی این استان به بیماران برخی استان ها نیز خدمات رسانی می کند.
انجمن بیماری های کلیوی استان زنجان از سال 63 به صورت غیر رسمی و به صورت رسمی ازسال 70 فعالیت خود را آغاز کرده است.
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
6085/7320
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.