هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از راهبردهای کمیته امداد بحث توانمندسازی جامعه هدف، ایجاد روحیه کار و فرهنگ اشتغال و تلاش خانواده ها در تامین اصل استقلال معیشتی با اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی اعم از مشاغل خانگی و طرح های توان افزایی و اشغال خرد است.
وی اظهار کرد: بر این اساس به تفکیک و طی 11 ماهه امسال 451 مورد اشتغال از محل اعتبارات کمیته امداد با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد و 423 میلیون ریال و 825 مورد اشتغال نیز از محل تبصره 26 قانون بودجه و از طریق بانک های عامل به مبلغ 87 میلیارد و 170 میلیون ریال اجرا شده است.
صفری افزود: همچنین به تعداد پنج هزار و 300 نفر و با اعتباری بالغ بر حدود 4 میلیارد ریال آموزش های فنی و حرفه ای اعم از کار آفرینی و مهارت آموزی و پایدار سازی برای مددجویان تحت حمایت تا پایان بهمن از طریق کمیته امداد در سطح این استان انجام شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: راهبرد اصلی کمیته امداد در دهه چهارم خدمت رسانی، توانمند سازی، بازاریابی و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف است.
وی خاطر نشان کرد: جشن خودکفایی و توانمند سازی یکهزار خانواده کمیته امداد این استان نیز طی اسفند سال جاری برگزار خواهد شد که از طریق طرح های اشتغال، خودکفایی و کاریابی به یک در آمد پایدار در زندگی رسیده اند و از بدنه حمایتی و معیشتی این نهاد خارج می شوند.
به گزارش ایرنا،20 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این تعداد 4.3 دهم درصد جمعیت استان و 7 درصد خانوارها را شامل می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
6085/7320
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.