ایرج دست نشان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 58 دستگاه تردد شمار برخط در اتوبان های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و جاده های شریانی استان زنجان فعال است.
وی اظهارکرد: این دستگاه های فعال در جاده ها طی بهمن امسال بیش از پنج میلیون و 712 هزار تردد انواع وسایط نقلیه در 29 مقطع دارای تردد شمار را به صورت 58 مسیر رفت و برگشت ثبت کرده اند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در مدت بیان شده تعداد تردد خودروهای سبک و سنگین در جاده های کشور حدود 380 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 24 کشور را دارد.
دست نشان بیشترین ترددها را در آزاد راه زنجان - قزوین'خروجی استان زنجان' 317 هزار و 983 تردد و جاده خرمدره با 317 هزار و 638 تردد بیان کرد.
وی کمترین تردد خودروها را در جاده زنجان - تهم - چورزق - طارم با 9 هزار و 807 تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین اعلام کرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 28 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است.
دست نشان تردد وسایط نقلیه سنگین طی ماه گذشته را یک میلیون و 626 هزار و 887 تردد بیان کرد و افزود: میانگین کشوری در تردد این وسایط نقلیه 17 درصد بود که استان زنجان در این مقوله رتبه پنجم کشوری را داشته است.
وی با بیان اینکه میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده های استان زنجان طی این مدت، 142 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است، یادآورشد: میانگین کشوری این نرخ در این مدت 290 وسیله نقلیه است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این استان درباره نرخ جریان تردد وسایط نقلیه در جاده ها رتبه 26 را در کشور دارد و بیشترین نرخ جریان تردد در مسیر خرمدره - ابهر با 501 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در جاده دندی - تکاب با 14 تردد در ساعت انجام شده است.
دست نشان یادآورشد: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل جاده های ارتباطی استان زنجان طی بهمن امسال 40 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بود، در حالیکه میانگین کشوری این نرخ 50 وسیله نقلیه سنگین ثبت شده است و زنجان رتبه 17 را در کشور دارد.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.