به گزارش ایرنا، بسیاری از مصرف کنندگان گوجه فرنگی بدون توجه به قیمت درج شده کنار آن، اقدام به خرید این محصول در بازار می کردند به خیال اینکه این قیمت های درج شده به ریال است.
چند نفر از مشتریان پس از جمع کردن گوجه فرنگی داخل پاکت وقتی از فروشنده قیمت های 15 هزار تومان و بیشتر از آن را می شنیدند با کمال تعجب از گران شدن این محصول، از خرید منصرف می شدند.

** پنج روز دیگر قیمت گوجه فرنگی به قیمت قبلی خود باز می گردد
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: باران و سیل مناطق شرقی و جنوبی کشور، قیمت گوجه فرنگی را افزایش داده است.
سید مرتضی هاشمی، قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی مرغوب در میدان میوه و تره بار را سه تا سه هزار و 500 تومان اعلام کرد.
وی تاکید کرد: تا پنج روز آینده این قیمت تعدیل خواهد شد و قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی باید با افزایش 20 تا 25 درصد به دست مصرف کننده برسد.

** محدود بودن عرضه گوجه فرنگی موجب افزایش قیمت شد
رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش قیمت این محصول مقطعی و ناشی از سیل استان های جنوبی کشور است.
عبدالله جعفری اظهارکرد: مشکلات موجود استان های گرمسیری دامنه عرضه گوجه فرنگی را محدود و از طرفی کولاک و بارش برف استان های سردسیری طی هفته گذشته و موجب مشکلاتی در انتقال این محصول به بازار شد.
وی یادآورشد: هم اکنون برای رفع این مشکل و کاهش قیمت گوجه فرنگی در تلاش هستیم که در آینده ای نزدیک قیمت این محصول به روند قبلی خود باز می گردد.

** مسئولان نظارت های خود را تشدید کنند
یکی از خریداران گوجه فرنگی در بازار میوه و سبزی زنجان گفت: قبل از این گوجه فرنگی هفت هزار تومانی را کیلویی یک هزار تا یک هزار و 200 تومان و گوجه فرنگی پنج هزار تومانی را 500 تومان خرید می کردم.
مهناز قدیمی افزود: مسئولان ذی ربط باید در این زمان حساسی که فروشندگان از فرصت استفاده می کنند و به دلخواه خود قیمت را افزایش می دهند، نظارت کنند.
یکی دیگر از خریداران نیز افزود: مجبوریم تا مدتی گوجه فرنگی خریداری نکنیم چرا که گوجه هزار تومانی موجود در بازار غیرقابل استفاده است و حتی یک عدد گوجه سالم نیز در داخل آن نیست.
اکبر حسابی تاکید کرد: چنین افزایش ناگهانی قیمت گوجه فرنگی نیازمند نظارت و تعدیل قیمت آن از سوی مسئولان استانی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.