به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت 93 با هدف افزایش پاسخگویی به نیازهای مردم در این حوزه، کاهش پرداخت مستقیم هزینه های درمانی از جیب مردم، بهبود وضعیت بیماران اورژانسی، کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی نظام سلامت در سطح کشور در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت به گونه ای که تحولات عظیمی در حوزه سلامت استان ها اتفاق افتاد.
کاهش سزارین، افزایش 2 برابری تخت های ویژه، راه اندازی کلینیک های فوق تخصصی، راه اندازی اورژانس هوایی، تجهیز بیمارستان به امکانات مختلف پزشکی و استانداردسازی هتلینگ بیمارستانی از جمله ثمراتی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان به آن اشاره می کند.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان، اکنون این استان به نقطه ای رسیده است که تمام خانه های بهداشت روستایی نوسازی، بازسازی و یا تکمیل شده اند.
علیرضا بیگلری می گوید: آنچه دولت تدبیر و امید در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی برای این استان انجام داده است، فرای انتظار بود.
پیش بینی می شد، اجرای این پروژه ها نیازمند زمان بسیار طولانی باشد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت سه ساله محقق شد.

** نظام سلامت فراتر از حد انتظار عمل کرد
امکانات، تجهیزات و پروژه های اجرا شده دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت قابل مقایسه با گذشته نیست، این را معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت.
سید بیوک موسوی، مشکلات حوزه بهداشت، درمان و دارو در گذشته را نبود تصمیم گیری بر اساس عقلانیت بیان می کند که دولت یازدهم تصمیم گیری های جدی را برای رفع بسیاری از ناهنجاری ها انجام داد تا بتواند حوزه سلامت در کشور را سر و سامان دهد.
در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به منظور گسترش و توسعه خدمات جدید در برنامه طرح تحول نظام سلامت با رویکرد ارتقا و افزایش دسترسی عادلانه جامعه به خدمات بهداشتی، آخرین ماه از سال 94، 28 مرکز سلامت همزمان با سراسر کشور در استان زنجان به بهره برداری رسید که هر مرکزی حدود 25 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار می دهد.
بهره برداری از این پروژه ها همزمان با آغاز به کار 657مرکز سلامت در سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زنجان نیز شروع شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.