به گزارش ایرنا، سید بیوک موسوی روز شنبه در مراسم افتتاح 30 تخت روانپزشکی همزمان با سراسر کشور در زنجان افزود: جامعه ما از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که هفته گذشته رخ داد درس بگیرد و زحمات خادمان خود را در وقت خود پاس بدارد.
وی یادآوری کرد: قدر زحمات خادمان نظام و برخی افراد را چه با هویت و بی هویت، ریشه دار و یا بی ریشه هستند، دانسته تلاش های آنها را پاس بداریم.
موسوی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بزرگ بود که سال های زیاد در قبل و بعد انقلاب، جز محوری ترین افراد در مدیریت کشور بود و به اندازه خودش تاثیرگذاری خوبی در حوزه های اجرایی به ویژه جنگ داشت که هرگز فراموش نخواهد شد.
وی بیان کرد: ایشان به عنوان فرمانده جنگ زحمات فراوان در این دوران متحمل شدند و چه کارهای بزرگ و خارق العاده ای داشتند و بعد شرایطی ایجاد شود که عده ای به تخریب های ناجوانمردانه اقدام کنند و یک فضایی آلوده و مسموم بسارنند که برخی اوقات کسی بخواهد در زمان حیات آنها نامی از آنها یاد کند، جرات آن را نداشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: کار به جایی می رسد که دیگر توهین ها نیز در شبکه های مجازی نیز مشاهده شود و افرادی که نه از جنگ و نه از انقلاب بویی برده اند، بدترین توهین ها را به ایشان داشته باشند.
وی ابراز کرد: اتفاقی که در مراسم تشییع آیت الله رفسنجانی که هفته گذشته به وقوع پیوست برخی افراد می خواستند چنین فضایی ایجاد نشود و حتی برخی شبکه های اطلاع رسانی نیز تلاش کردند که این فضا رقم نخورد، ولی مردم قدردان زحمات مدیران دلسوز و اندیشمند خود هستند.
موسوی با بیان اینکه این اتفاق مهم باید درس خوبی برای مدیران باشد که به وظایف خود در برابر مردم خوب عمل کنند، افزود: پیام هایی که مردم می دهند را خوب درک کنیم و خوب پاسخ بدهیم و به موقع درک کنیم و حرف مردم را بفهمیم.

*** مردم با حقوق شهروندی بیش از گذشته آشنا شوند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی طی هفته های گذشته توسط رئیس جمهوری تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی این است که مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند مردم با حقوق خود بیش از گذشته آشنا شوند.
وی بیان کرد: باید قوانین را طوری اجرا کنیم که حقوق مردم دچار لطمه نشود چرا که مردم صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند و ما حق نداریم به بهانه اجرای برخی قوانین حقوق آنها را پایمال کنیم.
موسوی افزود: حق نداریم به بهانه اجرای برخی دستورالعمل ها حقوق مردم را مخدوش کنیم و باید فضایی را ایجاد کنیم که همه خوبی ها و بدی ها گفته شود، اگر فضا بسته شود پلشتی ها و بدی ها گفته نمی شود و در نهایت اتفاقات سهمگینی رخ می دهد که پس از آن قابل درمان نیست.
وی ابراز کرد: در سه و نیم سال گذشته اتفاقات مهم ارزشمند و خیره کننده ای در حوزه بهداشت و درمان این استان رخ داد که قابل مقایسه با گذشته نیست.

*** در خشکسالی درآمدهای نفتی زندگی می کنیم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: طی سه و نیم سال گذشته اعتبارات تخصیصی به این بخش نیز به یک دهم میزان گذشته نمی رسد کما اینکه هم اکنون در کویر درآمدهای دولت و در خشکسالی درآمدهای نفتی زندگی می کنیم.
وی بیان کرد: دولتی با رای مردم و با عنوان دولت تدبیر و امید روی کار آمد که از اولین روز کاری تخریب ها شروع شد و حتی در روزنامه ها نقاط مثبت و عملکرد دولت منعکس نمی شود و فقط تخریب و بدبینی ایجاد و فضا را مسموم می کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: ایران یک درصد جمعیت جهان ، 10 درصد نفت دنیا، 16 درصد گاز جهان، 5 درصد منابع زیر زمینی و 6 درصد سنگ آهن دنیا را در اختیار دارد اما سهم کشورمان از اقتصاد جهانی سه دهم درصد است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: چرا باید در مقابل این داشته ها و ثروت خدادادی و این امکانات طبیعی سهم مان از اقتصاد جهانی این مقدار باشد.
وی با اشاره به علل سهم اندک ایران از اقتصاد جهانی بیان کرد: برای اینکه در خیلی از مواقع نگذاشتیم افراد دانا توانمند شوند و یا افرادی آمدند که دانا و توانمند بودند ولی با اقداماتی، قدرت تصمیم گیری را از آنها سلب کردیم.
موسوی ابراز کرد: کشورمان افراد توانمند و خبره ای دارد نتیجه این رفتارها همین می شود که با انفجارهای درآمدهای نفتی، مردم ما هر روز فقیرتر و گرفتار تر شده اند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه باید از نشاط و شادابی کافی و قابل قبول برخوردار باشد که این مهم با همکاری دستگاه های متولی امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 1000 تحت روانپزشکی به همراه خدمات نوین سلامت روان در 66 بیمارستان،31 دانشگاه و 58 شهرستان به طور همزمان افتتاح شد که سهم استان زنجان از این تعداد 30 تخت روانپزشکی است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.