سیدرضا موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد متخلف به جرم زنده گیری و نگهداری این پرنده شکاری دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اظهارکرد: محیط بانان این شهرستان روزجمعه /17 دی جاری/ هنگام پایش منطقه این فرد خاطی را که در روستای ازناب مشغول ارائه آموزش شکار پرنده به این شاهین بود را مشاهده و نسبت به دستگیری نامبرده اقدام کردند.
موسوی با بیان اینکه این فرد متخلف برای یاد دادن نحوه شکار پرندگان از یک قطعه بلدرچین به عنوان طعمه استفاده کرده بود یادآورشد: براساس اظهارات فرد متخلف، این شاهین اوایل تابستان در شهرستان ابهر زنده گیری و در منزل نگهداری شده و دست آموز می باشد.
وی گفت: این پرنده باتوجه به اینکه مدت طولانی در قفس نگهداری شده بنابراین قدرت بازگشت به طبیعت را ندارد و فرد متخلف باید مبلغ 60میلیون تومان به عنوان ضرر و زیان به حیات وحش و طبیعت به حساب محیط زیست واریز کند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده باید رای دهد.
موسوی گفت: شاهین، پرنده ای نادر و رو به انقراض است و به طور معمول افراد خاطی با زنده گیری این پرندگان آنها را برای فروش به کشورهای عربی منتقل می کنند.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.