به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی شامگاه پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشا در مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهر ابهر، اظهار کرد: ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت مهدی(عج)، مقام معظم رهبری و همه سوگواران بویژه جامعه روحانیت و مسئولان تسلیت عرض می کنم.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1343 در بیت امام خمینی(ره) با آیت الله هاشمی رفسنجانی آشنا شدم که با لباس سربازی در مقابل امام خمینی نشسته بودند و ساعت ها با ایشان به گفت و شنود پرداختند.
حجت الاسلام اکرمی بیان کرد: در طول 52 سال اقدامات و شجاعت های بسیاری از آیت الله هاشمی رفسنجانی مشاهده کردم که بیش از 70 سال از عمر خود را صرف تحصیل، تبلیغ، مبارزه، مسئولیت و مدیریت کرد به طوری که حتی یک روز از عمر گرانبهای ایشان تلف نشد.
وی ابراز کرد: ایشان در طول عمر با برکت خود توفیقات ارزشمندی نصیب کشور کرد و مانند بسیاری از بزرگان تاریخ کشور عمر خود را با کیفیت سپری کرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: همه از رفتن آن سرمایه بزرگ متاسف شدیم و این اتفاق ایران و دنیا را دچار شوک کرد.
وی تصریح کرد: با خواندن خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی متوجه می شویم که ایشان ساعتی از کار باز نمی نشست و بسیار خستگی ناپذیر بود.
حجتالاسلام اکرمی افزود: در جنگ تحمیلی که تقابل همه دنیا با ایران اسلامی بود، در سختترین شرایط با دلگرمی به پشتیبانی مردم فرماندهی جنگ را برعهده گرفت.
وی با اشاره به کتاب های سرگذشت فلسطین، قهرمان کبیر امیر کبیر، خاطرنشان کرد: جوانان آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی را قبل و بعد از پیروزی جنگ مطالعه کنند.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: اختلاف نظر امری طبیعی است و صاحب نظران در علوم مختلف اختلاف نظر دارند و نباید بر سر این گونه مسائل خدمت های افراد را نادیده گرفت.
وی یادآور شد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بالاترین علاقه و ارادت را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) داشت که این امر نشان از دین، علم، عرفان و وجدان ایشان داشت.
7324/6085
خبرنگار : اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.