ناصر مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بار دیگر با حضور حداکثری هنرمندان موسیقی سومین دوره جشنواره موسیقی آوای امید به مناسبت دهه فجر در زنجان برگزار می شود.
وی یادآورشد: هم اکنون زمان ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در این جشنواره آغاز شده است و افراد می توانند برای حضور در آن به محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) مراجعه کنند.
مقدم با بیان اینکه هیچ محدودیت سنی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: حضور گروه های سنی مختلف مربوط به بخش تک نوازی شامل سازهای سه تار، تار ایرانی، عود، سنتور، ویولن، قانون، تنبک، پیانو، گیتار، فلوت و فلوت ریکوردر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در 2 گروه تک نوازی و گروه نوازی برگزار می شود، گفت: گروه های علاقه مندان می توانند در تیم های بیش از سه نفر در این دوره از رقابت ها حضور یابند.
وی به حضور هنرمندان از همه شهرستان های زنجان در این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود، بیش از 300 نفر به شکل مستقیم در این جشنواره حضور داشته باشند.
مقدم ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد شرایط رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی، حضور هنرمندان تازه کار و پیشکسوت در فضایی برای نمایش توانمندی ها، ترویج هنر موسیقی و برگزاری جشن های شاد به مناسبت دهه فجر محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان زمانبندی برگزاری این جشنواره تا کنون به شکل دقیق پیش بینی نشده است و هفته آینده به اطلاع علاقه مندان و شرکت کنندگان می رسد.
وی به دعوت از اساتید بزرگ موسیقی برای جشنواره موسیقی امسال اشاره و برگزاری چنین مسابقه هایی را زمینه ساز ایجاد انگیره در خردسالان و حتی پیشکسوتان اعلام کرد که زمینه تشویق آنان برای فعالیت بیشتر را فراهم می سازد.
مقدم این تشویق را زمینه ساز رشد و شکوفایی استعداد هنرمندان و استمرار فعالیت پیشکسوتان اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شرکت در این نوع مسابقه ها را برای سابقه فعالیت هنرمندان موثر دانست و گفت: از سوی دیگر دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته موسیقی دانشگاه علمی - کاربردی هنرهای زیبای این استان می توانند به شکل علمی و ملی رشته تحصیلی خود را دنبال کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.