یعقوبعلی عبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع شیر رایگان برای دانش آموزان استان زنجان از هشت روز گذشته آغاز شده و تاکنون 50 درصد از اعتبارات قرارداد تخصیص یافته است.
به گفته وی، اعتبار تخصیص یافته برای توزیع شیر رایگان 25 میلیارد ریال است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی جاری 67 درصد از شیر رایگان دانش آموزی به صورت پاستوریزه و 33 درصد نیز استریل است.
عبادی، ماندگاری شیر دانش آموزی پاستوریزه را سه روز و استریل را 6 ماه اعلام کرد و یادآورشد: شیر پاکتی استریل با ماندگاری بالا برای مناطق و نواحی دور افتاده ارسال می شود.
وی افزود: چنانچه فقط 50 درصد اعتبارات برای توزیع شیر دانش آموزی باشد، توزیع شیر در 25 نوبت خواهد بود و با تخصیص 100 درصد آن توزیع به 54 نوبت می رسد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جاری ' 95 – 96 ' چهار هزار نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.
عبادی تاکید کرد: توزیع شیر رایگان مدارس در سالجاری برای 183 هزار دانش آموز و معلم در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم، شبانه روزی ها و پیش دبستانی های ضمیمه مدارس روزانه است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: توزیع شیر رایگان دانش آموزی با سه ماه تاخیر جبران می شود، سال گذشته هفته ای یک نوبت شیر توزیع می شد که امسال به سه نوبت افزایش می یابد.
سال گذشته حدود 10 میلیون پاکت شیر در 55 نوبت در میان دانش آموزان استان زنجان در مناطق و نواحی 14گانه توزیع شد.
7325/6085
خبرنگار : حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.