خدابخش مرادی نافچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رهبران انقلاب فرمودند: «میزان، رای ملت است» و «رای، حق‌الناس است» که ستاد انتخابات برای تحقق عملی این راهبردها، قانون را فصل‌الخطاب خود در برگزاری انتخابات می‌داند.

وی تصریح کرد: انتخابات به عنوان یک موضوع محوری در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی مورد عنایت قرار گرفته است.

مرادی نافچی با بیان اینکه انتخابات، چهار رکن دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، ارکان انتخابات هستند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بسترسازی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره‌گیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: تدابیر و برنامه‌ریزی لازم برای حفظ، تامین و ارتقای امنیت عمومی جامعه اتخاذ شده و خوشبختانه زنجان با مجموعه تدابیر در شورای تامین و مشارکت مردم، یکی از استان‌های امن کشور است.

مرادی نافچی با بیان اینکه تمام طرح‌های امنیتی از سطح ستاد تا شعب اخذ رای، پیش‌بینی شده است، افزود: نکته مهم، تقویت و تبیین احساس امنیت در جامعه بوده که این احساس به تمام شهروندان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه قانونمندی به سلامت انتخابات کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: به هیچ یک از افراد در دستگاه‌هایی که از منابع عمومی بهره‌مند هستند حق نخواهیم داد که از منابع علیه یا له داوطلبان استفاده کنند.

مرادی نافچی تصریح کرد: نظارت لازم در این زمینه، انجام شده و در صورت مشاهده، برخورد قانونی می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به رکن رقابت در انتخابات، گفت: فضای قانونی در سطح کشور برای داوطلبان شرکت در انتخابات، فراهم و ثبت‌نام نیز در موعد مقرر انجام شده است.

وی اظهار داشت: داوطلبان طبق قانون و در فضایی سالم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و هر کس مورد اقبال و نظر مردم قرار گیرد، محترم است.

مرادای نافچی، آمار نهایی داوطلبان استان زنجان را ۲۳۱ نفر خواند و خاطرنشان کرد: ۱۳۹ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم شامل ۱۲۳ آقا و ۱۶ خانم، ۳۰ نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه شامل ۲۷ آقا و ۳ خانم، ۳۹ نفر از حوزه انتخابیه خدابنده شامل ۳۷ آقا و ۲ خانم و ۲۳ نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود شامل ۲۱ آقا و ۲ خانم، داوطلبان نمایندگی مجلس هستند.

وی افزود: ۲۰۸ نفر از مجموع داوطلبان، آقا و ۲۳ نفر خانم هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.