خیرالله ترخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هماهنگی و تعامل بسیار مطلوبی بین مجریان انتخابات و هیات نظارت در سطح استان وجود دارد که سبب شد تا افراد معرفی شده برای هیات اجرایی در کمترین زمان به تایید برسند.

وی خاطرنشان کرد: هیات اجرایی انتخابات باید در تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مستقل (به جز بخش‌های مرکزی) تشکیل شود.

ترخانی افزود: مشکلی در روند انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی در سطح استان وجود نداشته و این روند به خوبی پیش رفته و هشت نفر اعضای اصلی در تمام مناطق، مشخص شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در خصوص نحوه تایید صلاحیت داوطلبان گفت: پس از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان، ابتدا هیات‌های اجرایی نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان و اعلام نتیجه آن به هیات نظارت شهرستان اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیات‌های نظارت شهرستان نیز پس از بررسی صلاحیت داوطلبان، نتیجه را به هیات نظارت استان اعلام می‌کنند و این فرآیند تا مرحله کشوری و تایید صلاحیت نهایی داوطلبان ادامه دارد.

ترخانی در خصوص انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این انتخابات در استان زنجان برگزار نخواهد شد.

وی افزود: انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری فقط در استان‌های تهران، فارس، قم، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه تا کنون هیچ مشکلی در روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان وجود نداشته است، گفت: ثبت‌نام از این داوطلبان از ۱۰ تا ۱۶ آذر در جریان بوده و داوطلبان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۸ به ستادهای اصلی مستقر در فرمانداری‌های زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان روز ششم ثبت‌نام / جمعه ۱۵ آذر/ از استان زنجان ۱۴۴ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده‌اند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.