مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح سالن ورزشی دبستان ۱۷ شهریور زنجان، در جمع خبرنگاران زنجان افزود: اعتبارات خوبی توسط سازمان برنامه و بودجه برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در راستای تجهیز سالن ورزشی مدارس ساخت جدید در نظر گرفته شده که بر این مبنا یک‌سوم آن امسال برای مدارسی که نیاز به احداث چمن دارند، تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: مابقی بودجه در نظر گرفته شده نیز برای تجهیز سالن‌های ورزشی طی ۲ سال آینده و به موازات پروژه‌های اجرا شده تخصیص خواهد یافت.

این مسؤول، میانگین اعتبارات در نظر گرفته ‌شده برای سالن‌های ورزشی و یا زمین‌های چمن را ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: به این مهم باید توجه داشت که این عدد به صورت میانگین در نظر گرفته ‌شده است و می‌تواند برای سالن و یا چمن در یک استان کمتر و یا بیشتر از سایر استان‌ها باشد.

وی اظهار داشت: از ازمانی که ساعات آموزش تربیت‌بدنی در برنامه درسی دانش‌آموزان افزایش یافت، درس تربیت‌بدنی وارد برنامه درسی دوره دوم متوسطه شد.

حمیدی افزود: بر این مبنا، دانش‌آموزان کلاس یازدهم در هفته یک ساعت این درس را در برنامه هفتگی خود داشته و پایه دوازدهم نیز در هفته ۲ ساعت این درس را طی هفته دارند که با  این افزایش ساعت درسی نیاز به سه هزار و ۷۰۰ نیروی انسانی جدید را بوجود آمده است.

وی اضافه کرد: هر چقدر دانش آموزان با ورزش انس و الفت بیشتری داشته باشند، تحقق اهداف آموزشی و پرورشی امکان پذیرتر می شود و در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی، پیشرفت‌های بیشتری به وقوع می پیوندد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.