ابراهیم رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تمامی ظرفیت های قانونی برای حمایت از توسعه مدارس و مراکز غیردولتی استفاده خواهد شد و تنها خواسته و انتظار از این نوع مدارس و مراکز رعایت قوانین و مقررات و ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی افزود: یکی از سیاست های آموزش و پرورش استفاده از مشارکت مردم در اداره مطلوب این دستگاه بوده و در این راستا تلاش می شود تا از تمامی ظرفیت های موجود برای جلب مشارکت آنان بیش از گذشته استفاده شود.

رفیعی یادآورشد: مهمترین فاکتور مدرسه روح حاکم بر تعلیم و تربیت آن است و باید روش های تربیتی مطلوب و مناسب مد نظر قرار گیرد و مدارس غیر دولتی می توانند منشاء تحول در آموزش وپرورش باشند و نگاه نو به تعلیم وتربیت ایجاد کنند.

این مسؤول ادامه داد: مدارس غیردولتی استان زنجان باید رشد کنند و در این راستا باید به توسعه کمی و کیفی این مدارس کمک کرد و از تمام فرصت های قانونی آنها بهره گرفت.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر ۱۹ برنامه مبتنی بر سند تحول بنیادین طی سال جاری توسط اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان اجرا می شود و  به نوعی برنامه ریزی شده که تمامی فعالیت ها و  برنامه های این اداره، ذیل سند تحول آموزش و پرورش تدوین شود.

بیش از ۱۳ هزار دانش آموز زنجانی طی سال تحصیلی جاری در ۱۲۱ مدرسه غیردولتی استان زنجان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵۷ مدرسه با هشت هزار دانش آموز در شهر زنجان واقع شده است.

هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه با بیش از ۹ هزار کلاس درس در ۱۴ منطقه آموزشی از روستاهای کوچک با دانش‌آموزان سه یا چهار نفره تا مرکز استان، مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.