رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع دانش آموزان بهره‌مند از این نوع خدمات ۱۷ هزارو ۵۰۰ نفر به شهر زنجان اختصاص دارد و این در حالی است که سال گذشته ۲۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان از سرویس مدارس استفاده کردند که این رقم در  شهر زنجان ۱۹ هزار دانش آموز بود.

وی  با اشاره به اینکه موضوع سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ در همه مناطق استان تشکیل شده است، گفت: مسائل و مشکلات این بخش از قبیل تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی بر اساس پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ (ستاد سرویس دانش آموز) متشکل از نماینده آموزش و پرورش، پلیس راهور، انجمن اولیا، شهرداری، نماینده فرمانداری، سازمان حمل و نقل و نماینده مدیران مدارس انجام می شود.

این مسؤول ادامه داد: افزایش قیمت بنزین و مدیریت سوخت در کشور مشکلاتی را برای سرویس های مدارس برای جابجایی دانش آموزان ایجاد کرد که این موضوع در استانداری مطرح و تصمیم گیری هایی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا همه سرویس های طرف قرار داد با این اداره کل می توانند طبق برنامه اعلام شده به سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) مراجعه و ثبت نام کنند.

ابراهیمی افزود: برخی از سرویس های دانش آموزی نیز بصورت آزاد فعالیت می کنند که این گروه نیز برای رفع مشکل سوخت مورد نیاز می توانند با مراجعه به شهرداری زنجان تحت پوشش یکی از شرکت ها قرار گیرند و فرآیند مربوط به ثبت نام در سامانه ثبت را انجام دهند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مطرح شده دیگر نیز مربوط به سرویس مدارس روستا مرکزی است که مقرر شد که شهرداری و استانداری تمهیدات ویژه ای را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این خصوص اتخاذ کنند چرا که این بخش نیازمند توجه جدی است.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: مشکلات اقتصادی افزایش قیمت بنزین و مدیریت سوخت نارضایتی در بین رانندگان و شرکت ها بوجود آورده است که ایجاد ساز و کارهای لازم می تواند مشکلات را کاهش دهد.

به گفته این مسؤول هر چند مهلت ثبت نام در سامانه سپند تا ۱۰ آذر امسال اعلام شده اما مسئولان استانی نیز در تلاش هستند با انجام رایزنی هایی این بازه زمانی افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.