فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان به لزوم همراهی و همکاری ارگان ها و سازمان های مختلف فرهنگی برای برگزاری چنین رویدادهایی تاکید کرد و افزود: با تقویت ارتباط دوجانیه بین هنرمندان و مدیران می توان فاصله ها را نزدیک و از همکاری ها در جهت تقویت فعالیت های هنری بهره برداری کرد.  

وی به نقش بخش خصوصی در تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: برای بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، لازم است جلسه ای با حضور اهالی هنر و فعالان بخش خصوصی تشکیل شود تا در آن پیشنهادات عملیاتی برای بهبود وضعیت هنر طرح شده و برای اجرا در دستور کار قرار گیرد.  

حقیقی به نقش و جایگاه هنر در انتقال مفاهیم اشاره کرد و افزود: آنچه با هنر انتقال داده می شود با ساعت ها سخنرانی محقق نمی شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه هنر یکی ازبهترین شیوه های دستیابی به جامعه ای سالم و متعالی است، گفت: از دل فعالیت های هنری است که می توان با تزریق نشاط واقعی و مهارت های زندگی، تغییری مثبت در جهان بینی و نگاهی نو به عالم ایجاد کرد.

فاطمه کرباسی افزود: هنر نمایش به جهت داشتن مشخصه هایی همچون خلاقیت، آفرینندگی و قرار گرفتن در موقعیت ایفای نقش و مشارکت جمعی، اهمیت ویژه ای در بین سایر رشته ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: صحنه نمایش، صحنه تخیل، تصویرسازی و تعالی است که با هنرنمایی هنرمند محقق می شود.

بر اساس رأی هیات داوران نمایش های "عینهو شب که سیاس" به کارگردانی حامد محسنی از شهرستان خدابنده و "نقطه صفر مغزی" به کارگردانی متین شفیعی مقدم از شهرستان زنجان به عنوان آثار برگزیده سی و یکمین جشنواره تئاتر استان به دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.  

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان با حضور ۹ اثر نمایشی، ۳ تا ۶ آذر در فرهنگسرای امام خمینی(ه) شهر زنجان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.