دکتر سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش شمار اهدا کنندگان خون علاوه بر فصول سرد سال، در تعطیلات عید نوروز نیز مشهود است، در صورتی که نیاز به فرآورده های خونی در تمام روزهای سال وجود دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان های استان وجود ندارد و این کار طبق برنامه ریزی مدون انجام می شود. 
این مسئول یادآور شد: در فصول سرد سال شمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون در سطح کشور کاهش می یابد اما با کارهای انجام گرفته ذخایر خونی فراهم است.
وی اظهار داشت: وظیفه ملی هر شهروندی ایجاب می کند با مشارکت در شبکه ملی خون رسانی کشور سهم مهم و اثرگذاری در انجام این کار خداپسندانه داشته باشد.
اسدی، از مردم نوعدوست استان به ویژه شهروندان زنجانی خواست، در تمامی گروه های خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کرده تا در تامین و ذخیره هر چه بیشتر این نوع فراورده های خونی سهیم باشند.

 مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۹ و پنجشنبه ها نیز هشت تا ۱۷:۴۵ فعال است و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا  ۱۲ ظهر به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود.

۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.