آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان روز سه شنبه با حضور معاونان هماهنگی امور اقتصادی و هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی زنجان برگزار شد.  

یحیی رحمتی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در سخنانی به ظرفیت های این استان در حوزه مختلف اشاره کرد و گفت: ارتقای زنجان به رتبه چهارم تولید صنایع دستی در بین استان های کشور یکی از موفقیت ها قابل توجه است به طوری که شمار فروشگاه های عرضه صنایع دستی در استان از تعداد ۸۶ مورد قبل از سال ۹۲ به تعداد ۴۱۱ مورد در زمان حاضر رسیده است.  

وی اظهار داشت: جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی زنجان اکنون به یکی از رویدادهای مهم گردشگری در کشور تبدیل شده است و رکورد تعداد بازدید روزانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر از یک جشنواره غذایی به این رویداد تعلق دارد.

رحمتی بابیان اینکه زنجان رتبه نخست تولید صنایع دستی فلزی را در کشور دارد، افزود: هم اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این استان به صورت مستقیم در این صنعت مشغول فعالیت هستند.  

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به برنامه های در دست تدوین برای این مجموعه اشاره کرد و گفت: برنامه های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان با تاکید و بر محور سند چشم انداز بیست ساله، سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب و با نگاه واقع بینانه به شرایط کشور تدوین می شود.  

امیر ارجمند افزود: طی یک ماه آینده با سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان زنجان برنامه و نقشه جامع گردشگری این استان رونمایی خواهد شد.  

در این مراسم از خدمات یحیی رحمتی در مدت ۶ سال فعالیت به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تقدیر و امیر ارجمند به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.