رضا علیخانی، روز یکشنبه در همایش مشترک مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان زنجان که در اتاق جلسات تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان برگزار شد، افزود: ۲ سال از زمان شکل‌گیری این قرارگاه در ستاد کل نیروهای مسلح، می‌گذرد و طی مدت یاد شده در حوزه مهارت‌آموزی سربازان حین خدمت، گام‌های خوب و موثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه دستیابی به موفقیت در اهداف و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، نیازمند کار جمعی و فرهنگ‌سازی بهینه است، اظهار داشت: این یک فرصت بسیار خوب است و سربازان وظیفه باید از این فرصت مناسب و مزیت‌های بسیار بالای آن، به منظور مهارت‌ آموزی حین خدمت که منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی بعداز دوران خدمت مقدس سربازی می شود، به طور جدی استفاده کنند.

علیخانی با تاکید بر اینکه اوقات کلاس‌های مهارت‌آموزی نباید به بطالت بگذرد، افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه با ارتقای سطح تعاملات دستگاه های ذیربط و تلاش و اصرار نیروهای مسلح، با کیفیت بهتر و بیشتری پیش خواهد رفت.

وی به مهارت آموزی قبل، حین و بعد خدمت سربازی اشاره و تصریح کرد: سند تحولی در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه سربازی به صورت گام به گام رونمایی شده است و به منظور ایجاد اشتغال با قوت هرچه تمام به سمت اجرا پیش می‌رود.

علیخانی با تاکید بر اینکه نحوه آموزش‌های مهارتی به سربازان باید به صورت تکیفی باشد، افزود: کسی که به حوزه سربازی ورود پیدا می‌کند باید بداند که نیاز استان و جامعه خود چیست و متناسب با آن آموزش دیده و مهارت لازم را کسب کند و منابع تلف نشود.

وی با اشاره به اینکه مسیر مهارت آموزی‌ها به سربازان وظیفه باید کانالیزه باشد و از زمان درنظر گرفته شده نیز به شکل متناسب‌تری استفاده شود اظهار داشت: مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح باید هدفمند باشد تا بتوانند از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در کسب مهارت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.