روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان " توسعه دودی" به اختصاص ۵۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان به تولید دخانیات پرداخت و نوشت: در دو سال اخیر در سایه بهبود فضای کسب و کار، زنجان یکی از پنج استان جذاب برای سرمایه‌گذاری از نظر خارجی‌ها بوده است. آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در پنج‌ ماهه نخست سال جاری بیش از نیمی از حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی،‌ معدنی و تجاری به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگار بوده و در این بین زنجان به عنوان یکی از دو استان پیشتاز در جذب پول‌های خارجی توانسته بیش‌ترین سرمایه‌ را جذب کند.

طبق آمارهای منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنج‌ ماهه نخست سال جاری بیش از نیمی از حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی،‌ معدنی و تجاری به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگار مربوط به در استان‌های زنجان و گیلان بوده است یعنی زنجان یکی از دو استان پیشتاز در جذب پول‌های خارجی بوده که توانسته در بخش دخانیات، توتون و تنباکو بیشترین سرمایه‌ را جذب کند.

بر این اساس در پنج‌ماهه سال جاری ۳۷ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۶ درصد افزایش داشته است. علاوه بر این حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در این طرح‌ها ۶۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به پنج‌ماهه سال قبل، ۷.۱ درصد افزایش یافته است.

در این میان بیش از نیمی از حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در این طرح‌ها به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگار در استان زنجان و گیلان اختصاص داده شده که مبلغ آن معادل ۳۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار است.

پایگاه خبری همدلی زنجان در مطلبی با عنوان " روند افزایشی آمار نزاع در زنجان ادامه دارد"، نوشت: آماز نزاع همواره طی سال های اخیر یکی از موضوعات مهم اجتماعی کشور بوده و استان زنجان نیز با اینکه همواره جزو استان هایی بوده که دارای شاخص های خوب در بخش های مختلف توسعه ای است؛ اما همواره شنیده شده آمار نزاع در استان زنجان بالا است.

هر چند این موضوع معمولا توسط مسئولان کتمان شده و مشخص نشده آن طور که آمار رسمی مشخص می کند، وضعیت استان زنجان در نزاع ها چگونه است. آماری که سازمان پزشکی قانونی منتشر کرده گویای برخی واقعیت ها در این خصوص است.

مطابق آماری که سازمان پزشکی قانونی کشور منتشر کرده است، در ۶ ماه نخست سال جاری ۴ هزار و ۷۶۹ مورد نزاع در پزشکی قانونی استان زنجان ثبت شده که یک هزار و ۲۷۹ مورد مربوط به زنان و ۳ هزار و ۴۹۰ مورد از مراجعه کنندگان آقایان بوده اند.

مجموع مراجعات به نظام پزشکی های سراسر کشور در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۷۵ هزار و ۶۱۷ مورد بوده که ۸۹ هزار و ۲۳۰ مراجعه توسط بانوان و ۱۸۶ هزار و ۳۸۷ مراجعه مربوط به آقایان بوده است.

میزان نزاع در استان همسایه زنجان یعنی قزوین به تعداد ۴ هزار و ۶۲۹ مورد بوده است. این تعداد برای استان آذربایجان شرقی ۱۸ هزار و ۶۱۳، برای آذربایجان غربی ۱۲ هزار و ۷۶۲ مورد، اردبیل ۶ هزار و ۵۰۴ ، کردستان  ۵ هزار و ۲۶۹ مورد و گیلان ۱۰ هزار و ۴۹۴ مورد بوده است.

تعداد نزاع های در استان زنجان طی سال ۹۷ به تعداد ۹ هزار و ۷۹۸ مورد مراجعه بوده است. این میزان در سال ۹۶ به تعداد ۸ هزار و ۹۲۴ مورد بوده است.  در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۴ هزار و ۷۶۹ مورد نزاع در استان زنجان ثبت شده که یک هزار و ۲۷۹ مورد بانوان و ۳ هزار و ۴۹۰ مورد آقایان بوده است.

اگر فرض را بر این بگذاریم که دقیقا این میزان نزاع در نیمه دوم سال جاری نیز ثبت شود، تعداد ۹ هزار و ۵۳۸ مورد خواهد شد که با این اتفاق روند افزایشی تعداد نزاع ها در استان ادامه خواهد داشت…!

پایگاه خبری پیام ملت نیز از قول معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نوشته است: مقاومت در مقابل آنتی بیوتیک ها یکی از تهدیدهای جهانی قرن ۲۱ است.

جواد تاج کی گفته است: مقاومت آنتی بیوتیکی یک بحث وسیع و جهانی است که اگر پیشگیری نشود باعث بی اثر شدن آنتی بیوتیک ها می شود و کلید مبارزه با مقاومت میکروبی هم استفاده صحیح و منطقی از آن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به بالا بودن میزان مصرف آنتی بیوتیک در ایران، خاطرنشان کرده است: با اینکه هنوز آماری که طبق استاندارد ها میزان مصرف آنتی بیوتیک ها را اعلام کند نداریم ، اما برخی گزارشات نشان می دهد که میزان مصرف آنتی بیوتیک در ایران معادل مصرف کل اروپا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.