فرشته وطن‌دوست، روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سنگنورد شاخص در ۱۲ مسابقه جهانی که در کشورهای مختلف از جمله چین، اتریش و آلمان برگزار شد توانمندی‌های بالای خود را به منصه ظهور گذاشت و راه را برای صعود خود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو هموار کرد.

وی اظهار داشت: فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی پس از پایان جام جهانی سنگنوردی که در کشور ژاپن برگزار شد، رده‌بندی ترکیبی جام‌های جهانی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد.

وطن‌دوست افزود: در این رده‌بندی که از بین ۲۰۰ نفر فقط ۲۶ نفر از کشورهای مختلف جهان به رتبه برتر دست یافتند، امتیاز رنکینگ این سنگنورد زنجانی باعث شد تا در رتبه ۲۴ قرار گیرد و بتواند سهمیه حضور در مسابقات انتخابی المپیک فرانسه که از ۱۰ آذر به مدت یک هفته برگزار خواهد شد را به دست آورد.

دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان گفت: در این مسابقات انتخابی در مجموع ۵۲ سنگنورد (۲۶ زن و ۲۶ مرد) حاضر خواهند شد که از میان آنان ۲۰ نفر به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب خواهند شد.

الناز رکابی به خاطر اهمیت بسیار بالای مسابقات انتخابی المپیک فرانسه به رقابت‌های آسیایی سنگنوردی که در اندونزی برگزار می‌شود به رغم اعلام آمادگی شرکت نکرد و اما دیگر سنگنوردان ملی پوش، روز گذشته تهران را به مقصد اندونزی ترک کردند.

داود رکابی از قهرمانان این رشته ورزشی نیز که برادر بزرگتر الناز رکابی است در مسابقات آسیایی سنگنوردی که فروردین سال آینده در کشور ژاپن و به منظور انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.