توزیع لاستیک برای انواع خودروهای مسافری و باری برون شهری از تیر ماه سال گذشته در استان زنجان آغاز شد.

در مدت بیان شده که توزیع لاستیک آغاز شد تعداد زیادی از رانندگان از عدم کفایت ۲ حلقه برای یک دستگاه خودرو ناراضی بودند و از مسئولان درخواست افزایش تعداد آن را داشتند.

 این لاستیک ها به شرط کارکرد، به صورت اقساطی و با تعرفه دولتی که نرخ آن نسبت به بازار آزاد پایین بود، توزیع می شد که توانست رضایت تعدادی از رانندگان را جلب کند.اما در حال حاضر رانندگان خودروهای مسافری و حمل بار برون شهری به دلیل نبود تفاوت بین قیمت آن در بازار آزاد دیگر خواهان این لاستیک ها نیستند.

 ۳۰۰۰ حلقه لاستیک برای توزیع وجود دارد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر سه هزار حلقه لاستیک برای اتوبوس، مینی بوس و خودروهای حمل بار جاده ای برای فروش وجود دارد.

علی مدقالچی اظهار داشت: اما در حال حاضر هیچ مشتری برای این تعداد لاستیک توسط رانندگان این خودروها وجود ندارد.

به گفته وی، عدم تفاوت نرخ تعرفه دولتی لاستیک با بازار آزاد از دلایل بی رغبتی رانندگان برای خرید این کالا است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: توزیع این لاستیک ها همچون گذشته بر اساس کارکرد برای هر وسیله نقلیه ۲ حلقه است.

 پرداخت نرخ لاستیک باید نقدی انجام شود
مسئول انجمن صنفی شرکت مسافربری استان زنجان گفت: برابری نرخ دولتی لاستیک های خودرو با بازار آزاد و نبود شرایط تقسیط در پرداخت ها از دلایل بی رغبتی رانندگان برای خرید است.

حسن امیریان اظهار داشت: در گذشته لاستیک هایی که در بازار ۳۵ میلیون ریال قیمت داشت رانندگان می توانستند با ۳۰ میلیون ریال آن را تهیه کنند در حالیکه در زمان حاضر چنین تفاوتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: لاستیک هایی که توسط راهداری توزیع می شود برندهای مختلفی ندارد اما در گذشته این کالا تنوع زیادی در انتخاب برای رانندگان داشت.

وی افزود: در شرایط حاضر که نرخ کالاها بالاست و شرایط خاصی نیز بر ناوگان حمل و نقل وجود دارد، باید شرایط پرداخت مبلغ لاستیک انواع خودروهای جاده ای به صورت اقساطی می شد تا رانندگان بتوانند آن را تهیه کنند.

به گفته مسئول انجمن صنفی شرکت مسافربری استان زنجان، این استان ۱۴۵ اتوبوس و نزدیک به ۵۰۰ دستگاه سواری بین جاده ای برای جابجایی مسافران دارد.

 لاستیک ها ضمانت بعد از فروش ندارند

یکی از رانندگان مسیر زنجان – شمال گفت: کیفیت لاستیک هایی که به نرخ دولتی برای رانندگان عرضه می شود ضعیف است.

به گفته مالک سلمانلو، در زمان حاضر نیز نرخ لاستیک با حواله و بازار آزاد تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: لاستیکی که برای خودرو از بازار آزاد تهیه می کنیم چندین ماه ضمانت دارد اما این کالای سهمیه ای بدون ضمانت ارائه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.