ناصر فغفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال و پس از ابلاغ طرح رونق تولید از اواخر مرداد سال جاری تا کنون ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۳۴ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: پس از ابلاغ طرح رونق تولید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۲۰ واحد تولیدی استان جهت تامین سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سایت «بهین‌یاب» ثبت نام کردند.

فغفوری افزود: پس از بررسی‌های صورت‌گرفته ۱۰۲ واحد نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۸ واحد و طرح تولیدی نیز هم‌اکنون در مرحله تکمیل پرونده و بررسی بانکی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تسهیلات این واحدها تا پایان دی سال جاری پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، محور توسعه این استان را بخش صنعت خواند و گفت: بر اساس آخرین آمار ارزش افزوده که در سال ۹۴ انجام شده، استان زنجان ۳۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت و یک درصد از بخش معدن را دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یک هزار و ۸۳۴ درخواست جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۸ هزار نفر در استان زنجان وجود دارد.

فغفوری خاطرنشان کرد: شمار پروانه‌های بهره‌برداری نیز یک هزار و ۱۹۶ پروانه با حجم سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۲ هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ترانسفورماتور، سیم و کابل، شمش روی و فولاد، انواع سنگ تزئینی ساختمانی و محصولات سلولزی مهمترین تولیدات این استان بوده و زنجان، پتانسیل خوبی در صنعت نساجی دارد.

وی با بیان اینکه به‌رغم فشارها و محدودیت‌های دشمن و اِعمال تحریم‌ها زنجان، وضعیت خوبی در بخش صنعت دارد، گفت: در سال جاری تا کنون ۴۳۸ جواز تاسیس و توسعه صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد در تعداد جواز و ۴۸ درصد نیز در حجم سرمایه‌گذاری، افزایش یافته است.

فغفوری اظهار داشت: ساخت کالاهای بتنی و گچی، ریسندگی و انواع محصولات سلولزی، اولویت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار صنعتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.