معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مولفه هایی چون رمپ، سرویس های بهداشتی، بالابر، رفع موانع در محل زندگی معلولان خیلی شدید، شدید و نابینایان مطلق در مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولان در نظر گرفته شده است.

فرهاد میرزایی افزود: برای مناسب سازی ۲۰۰ واحد مسکونی معلولان زنجانی اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی مورد نیاز است که در صورت تزریق بهنگام آن می توان اقدامات این بخش را طبق برنامه ریزی تعیین شده به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در مرحله اول ۳۰ واحد مسکونی در استان با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی مناسب سازی می شود که با تحقق آن مشکلات و معضلات این بخش به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس پذیری و مناسب سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب سازی و جلوگیری از موازی کاری های موجود از اهداف اختصاصی مناسب سازی مسکن مددجویی است.

وی اظهار داشت: بخشی از اعتبارات از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان و بخشی دیگر از طریق کمک بلاعوض بهزیستی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، تامین می‌شود و مابه التفاوت مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها با کمک گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت خیران توسط بسیج سازندگی اجرایی خواهد شد.

میرزایی افزود: انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان بوده و در این راستا کمیته ای در سطح استان با حضور مسئولان بهزیستی و بسیج سازندگی استان به صورت دوره ای تشکیل و ضمن بررسی گزارش پیشرفت فیزیکی عملیات احداث واحدهای مسکونی در شهرستانها، نسبت به رفع مشکلات احتمالی و برنامه ریزی برای انجام هماهنگی های استانی مبادرت کنند.

به گفته این مسئول،  هم اکنون در حوزه توانبخشی ۲۱ هزار و چهار معلول ثبت شده با ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت بهزیستی در این استان وجود دارد که این میزان ۱.۷ درصد از جمیعت کل استان را شامل می شود.

وی یادآوری کرد:  ۲۶ درصد از افراد به تعداد ۱۱ هزار و ۷۴ نفر از معلولان و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر این سازمان هستند و خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.