سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه در آئین محفل انس با قرآن‌کریم به نقش بسیار مهم رهبری به عنوان پیشرو دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر خوب به قرآن بنگریم خواهیم دید که هر آنچه در طی زندگی به آن نیاز داریم در این کتاب آسمانی وجود دارد.

وی افزود: اگر در خصوص حفظ و برقراری امنیت اجتماعی هر عملی انجام دهیم به حتم از فرامین و رهنمودهای قرآن بی‌نیاز نیستیم و بدون بهره‌گیری از این کتاب آسمانی نمی‌توان به جامعه‌ای امن دست یافت.

این مقام انتظامی گفت: ایجاد امنیت اجتماعی و نهادینه‌کردن آن با برقراری امنیت روانی در جامعه همراه بوده و قرآن بهترین و زیباترین راهکارها را برای ارتقای سطح امنیت اجتماعی مطرح کرده است.

سردار جهانبخش با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم در ناکام ماندن توطئه‌های مختلف دشمنان دین و قرآن، افزود: کسانی که رهرو قرآن هستند کمترین آسیب را در محیط آسیب‌پذیر خواهند دید و زیباترین لحظه‌ها را در گرم‌ترین خانواده و محفل‌ها درک خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان، مهمترین راهبردها در نیروی انتظامی را تحقق پلیس کارآمد با شاخصه‌هایی چون چابکی، پویایی و اقتدار برشمرد و گفت: به روز بودن و شناخت محیط و ویژگی‌های حوزه ماموریتی ازجمله ویژگی‌های پلیس کارآمد است.

پلیس برای موفقیت در ماموریت‌ها باید به دانش و مهارت روز تجهیز شود
 فرمانده انتظامی استان، همچنین در نهمین جلسه گروه علمی با بیان اینکه بهره‌مندی از پژوهش محوری در کیفی‌سازی سازمان نقش بسزایی دارد گفت: پلیس برای موفقیت در ماموریت‌ها باید به دانش و مهارت روز مجهز باشد.

سردار جهانبخش افزود: رویکرد کنونی پلیس در زمینه پیشگیری و کشف جرایم مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی و برپایه تحقیقات اجتماعی و روانشناسی استوار است.

وی دانش را یک مفهوم کلی و چند بعدی بیان کرد و اظهار داشت: عمده‌ترین هدف، مصالح و مولفه‌ها در دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان افزایش مهارت بوده بطوری که نیروی انتظامی را در اجرای ماموریت‌ها کمک کند.

سردار جهانبخش با اعلام اینکه ضرورت‌های حوزه پلیسی امروز تنها از طریق تئوری و نظری قابل دستیابی نیست گفت : ۲ موضوع ما را به سوی هدف سوق میدهد یکی کسب دانش مهارتی و دوم مدیریت دانش است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به تغییرات صورت گرفته بیان داشت: روندهای اجتماعی به شدت پیچیده شده و فضاهای کنش اجتماعی تغییر یافته است به طوری که سالانه، افزایش رشد جرایم در فضای مجازی را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های کسب شده در حوزه امنیت در کشور ناشی از نزدیکی دانشگاه با نیروهای مسلح است افزود: هم‌اندیشی و همفکری و تعامل دوسویه و هدفمند اساتید دانشگاه دانشگاه و پلیس، امنیت پایدار را به مردم هدیه می‌دهد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در ناجا تلاش بر آن است تا بهترین شرایط برای رشد و تعالی افراد فراهم شود، اظهار داشت: داشتن علم و دانش برای کارکنان پلیس لازم و ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.