حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در نشست مشترک دادگستری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، اظهار داشت: وقف، یک صدقه جاریه و باقیات صالحات است که باید تقویت و حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: شناسنامه‌دار کردن و در ادامه، سنددار کردن موقوفات توسط اداره کل اوقاف منجر به عدم تعرض و تصرف موقوفه‌ها خواهد شد که این امر، نیازمند ثبت در سامانه جامع و نظارت دقیق بر تمام موقوفات است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صورت گرفته است، تصریح کرد: با همه وجود باید تلاش‌های موثری در جهت توسعه وقف، صورت پذیرد زیرا در حکومتی مسئولیت داریم که نظام توسط یک مرجع عالیقدر و  بر اساس احکام نورانی اسلام، رهبری و اداره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر ارائه عملکرد شفاف و صحیح در حوزه وقف به آحاد مردم، گفت: اداره کل اوقاف باید اقدامات لازم در راستای ارتقای شمار موقوفات و درآمدها انجام دهد چرا که شناسایی موقوفات مجهول و ثبت آن‌ها برای تحقق اهداف، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه شمار پرونده‌های موجود اداره کل اوقاف در محاکم استان نسبت به جمعیت استان، زیاد است، بیان کرد: در این مورد نیازمند اقدامات پیشگیرانه هستیم تا اینکه مردم به موقوفه‌ها احترام گذاشته و حقوق مالکانه را در موعد مقرر پردخت نمایند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در این راستا همکاری اداره کل اوقاف و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان هر اقدامی که برای تسریع و تسهیل در فعالیت‌های اداره کل اوقاف لازم باشد را انجام خواهد داد و معتقدیم که کمک به این امر، کمک به شخص و نهاد خاص نبوده بلکه کمک برای عموم است.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتم ماه صفر در تقویم رسمی کشور، روز وقف و آغاز دهه وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.