فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی افزود: تحقیقی در عملیات سبب شده تا از تصمیم‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کنیم و تحقیق در عملیات، دنیای امروز را به سه نوع تقسیم کرده است.
وی اظهار داشت: این سه نوع شامل شرایط اطمینان کامل، شرایط عدم اطمینان و ریسک و شرایط تعارض است و تصمیم‌گیری مدیریت بر اساس این سه جایگاه انجام می‌شود.
حقیقی با بیان اینکه امروز صحبت‌های زیادی از کیفیت و بهره‌وری می‌شود تصریح کرد: صحبت بر مبنای کمیت، چیز دیگری است و باید پذیرفت که کیفیت، مدیون آمار است که آن را تبدیل به کمیت می‌کند.
وی افزود: اگر بپذیریم که آمار، کیفیت را به کمیت تبدیل می‌کند در این صورت حرف زدن به زبان آمار بسیار ساده می‌شود و یاد می‌گیریم که گام به گام، صحبت و رفتار کنیم و به داده‌ها نظم دهیم.

استاندار زنجان یادآورشد: GIS و SDI به قدرت آمار، ایجاد شده است که می‌تواند بهترین شاخص‌ها را نشان دهد.
حقیقی گفت: آماری که کیفیت را تبدیل به کمیت می‌کند، اجازه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بر مبنای غیرعلمی را نمی‌دهد بلکه زمینه را فراهم می‌کند تا از مدل استفاده کنیم تا عملکردها شفاف و قول‌هایی که می‌دهیم عملیاتی باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌های آماری این بود که دستگاه‌های اجرایی استان سه نوع آمار به استانداری، وزارت مربوطه و مرکز آمار ارائه می‌دادند که بانک اطلاعاتی جامع استان را ایجاد کردیم تا این اشکالات را رفع کند و تمام آمارهای استان در آن سامانه بارگذاری شود.
حقیقی گفت: استان زنجان، رتبه اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری را دارد و رشد اقتصادی این استان بالاتر از متوسط کشوری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.