حسین آبسالان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ نفر از این شکارچیان که غیر بومی بودند در منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه به جرم شکار خرگوش دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از این متخلفان، لاشه ۲ سر خرگوش به همراه ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۱۰ تیر فشنگ ساچمه‌ای و یک دستگاه پروژکتور کشف و ضبط شد.

آبسالان افزود: ۲ متخلف دیگر نیز درحین شروع به شکار در ارتفاعات روستای جزوان واقع در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد زنجان دستگیر شدند که از این شکارچیان خاطی نیز یک قبضه سلاح قاچاق به همراه ۱۰ تیرفشنگ ساچمه‌ای کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه روز محیط‌بانان، گفت: این چهار شکارچی متخلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد، زیستگاه جانورانی چون آهو، پلنگ،گراز، خرس قهوه‌ای، سمور سنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم، اسبله و غیره، است.
منطقه فیله خاصه نیز از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و در این منطقه نیز گونه‌های جانوری همچون آهوی ایرانی، گراز و پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان، زیست می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.