فتح‌الله حقیقی روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان افزود: قبل از برگزاری جلسه رسمی باید موانع و مشکلات مربوط به دستور جلسات در کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی مرتفع شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصوبات در صورت طرح دستورات غیرکارشناسی، عملیاتی نمی‌شوند، تصریح کرد: در این صورت، نتیجه‌ای حاصل نشده و به جمع‌بندی مناسبی نمی‌رسیم.

حقیقی با بیان اینکه مردم، انتظار حل مشکلات و گره‌گشایی از مسئولان را دارند، اظهار داشت: این مهم وقتی محقق می‌شود که دستورات قبل از برگزاری جلسه، کارشناسی شده و در جلسه رسمی برای اجرا شدن یا نشدن آن بحث نشود بلکه برای هرچه بهتر اجرایی شدن آن نظر داده شود و موفقیت اقدامات شورای مسکن نیز در گرو این مساله است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم چیزی را به زور، تصویب و اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم کار غیرقانونی انجام دهیم اما یا باید قبل از برگزاری جلسه رسمی با دفاعیات لازم از تصویب موضوع، جلوگیری شود یا اینکه مصوبات باید به طور کامل اجرایی شوند.

وی افزود: اگر موضوعی به صورت غیرقانونی مصوب می‌شود، رسانه‌ها انعکاس دهند تا مردم نیز در جریان باشند.

حقیقی تصریح کرد: به عنوان نماینده عالی دولت و امین نظام در استان، اجازه نمی‌دهم کسی کار غیرقانونی انجام دهد.

استاندار زنجان، ساخت مسکن را یکی از مصداق‌های مهم اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید خواند و گفت: توسعه مسکن، موضوع مهمی بوده و نیاز به جلسات کارشناسی زیادی دارد.

وی اظهار داشت: برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بومی استان و شنیدن نظرات آن‌ها از افراد مجرب، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و چهره‌های دانشگاهی نیز به این جلسات دعوت شوند.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هزینه‌های دریافتی شهرداری بابت صدور پروانه ساختمانی، خاطرنشان کرد: متوسط این قیمت در کشور به نسبت مناطق مختلف شهر، احصا شود و هزینه‌های دریافتی در زنجان نباید بالاتر از متوسط کشوری باشد.

وی گفت: برای موضوعات مختلف باید یک بار تصمیم گرفته و مصوبات، اجرا شوند تا مردم در آرامش باشند، خدمات بهتر ارائه شده و قانون نیز اجرا شود.

حقیقی با بیان اینکه خدمت به مردم به‌خصوص قشر محروم جامعه، لذت و ارزش بالایی دارد، افزود: قانون این اجازه را می‌دهد که از مسیر آن، اقداماتی برای اقشار محروم و طبقه پایین جامعه انجام دهیم و آنچه به نفع مردم انجام شود، نهایت لذت برای مسئولان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.