مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های بخش تعاون این استان، توسعه صادرات و بازاریابی برای محصولات تولیدی تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های تخصصی صادرات و خدمات تجاری است.

محمدرضا یوسفی افزود: شرکت‌های تخصصی صادراتی به عنوان نهادهای واسطه‌ای با داشتن تیم تخصصی بازاریابی و شناسایی مشتریان بین‌المللی، می توانند به عنوان بازوی فروش و بازاریابی شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی به صادرات محصول تولیدی و کالاها و خدمات آنها بپردازند.

وی اظهار داشت: توسعه صادرات و شناخت بازارهای هدف برای تعاونی ها از طریق تشکیل کمیته توسعه و بازارهای نوین بخش تعاون با محوریت خانه تعاونگران و اتاق تعاون استان، توانمندسازی و ارتقای دانش تعاونی‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران تعاونی‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط در خارج از کشور، پیگیری می شود. 

بر اساس گزارش اداره کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در زمان حاضر یک هزار و ۱۷۰ تعاونی فعال در این استان، زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا از مجموع تعاونی های فعال استان زنجان، ۴۵۹ تعاونی در شهرستان زنجان، ۲۵۳ تعاونی در شهرستان خدابنده، ۱۳۴ تعاونی در شهرستان طارم، ۱۰۳ تعاونی در شهرستان ماهنشان، ۹۲ تعاونی در شهرستان ابهر، ۸۳ تعاونی در شهرستان خرمدره، ۳۲ تعاونی در شهرستان ایجرود و ۸ تعاونی در شهرستان سلطانیه واقع است.

 ۳۵ درصد تعاونی های استان زنجان در بخش کشاورزی، ۱۷.۵ درصد در بخش خدمات، ۱۵.۵ درصد در بخش تولیدی، ۱۳.۵ درصد در بخش صنعت و مابقی نیز در زمینه ها و رشته های مختلف دیگر فعالیت دارند.

به گفته مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سال گذشته شرکت‌های تعاونی این استان به ارزش ۱۹ میلیون دلار کالا و محصول به کشورهای مختلف صادر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.