سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هر یک از اتحادیه‌های صنفی، یک مدیر اجرایی دارد و همان فرد به تمام اعضا خدمات ارائه می‌دهد و کم یا زیاد بودن شمار اعضا در تعداد مدیران اجرایی، تاثیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های صنفی علاوه بر هزینه اجاره دفتر و سایر هزینه‌های جاری باید حقوق قانونی و بیمه تامین اجتماعی مدیر اجرایی را نیز پرداخت کنند که اتحادیه‌های ضعیف از لحاظ مالی توان پرداخت این هزینه را ندارند.

موسوی افزود: گاهی مشاهده می‌شود توان مالی این اتحادیه‌ها پس از کسر هزینه‌ها در پایان سال مالی به ۲۰ میلیون ریال رسیده و از پرداخت حقوق مدیر اجرایی، عاجز هستند که ادغام اتحادیه‌ها در این شرایط، اقدام مطلوب و به‌صرفه است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه ادغام از نظر مسلط بودن بر صنف، به صلاح نیست، ادامه داد: وقتی چند رسته شغلی و صنفی با یکدیگر ادغام شوند، شناخت کامل اعضای جدید از سوی رئیس اتحادیه، زمان‌بر خواهد بود که ممکن است روند فعالیت را دچار مشکل کند.

وی اظهار داشت: این ادغام در حالی صورت می‌گیرد که روسای اتحادیه‌ها، مسئولیت در اصناف را مشکل و دردسر می‌خوانند اما در برابر ادغام برای کاهش دردسرها مقاومت می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن با یکدیگر، توام با تنش بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۳ اتحادیه صنفی استان به ۵۱ عدد کاهش یافته و این روند ادامه دارد.

وی افزود: علاوه بر اتحادیه‌های همگن، اتحادیه‌هایی که شمار نامزدها یا اعضای مجمع آن در مرحله انتخابات به حد نصاب نرسیده و از شرایط لازم برخوردار نشده‌اند نیز طبق قانون، ادغام می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در خصوص منبع درآمد اتحادیه‌های صنفی، گفت: درآمد اتحادیه‌ها از محل دریافت ورودیه اولیه در هنگام تقاضای پروانه کسب و همچنین دریافت حق عضویت سالانه بوده و درآمد دیگری ندارند مگر اینکه در کنار این درآمدها دوره‌های آموزشی در طی سال برگزار و منجر به درآمد شود که این موضوع نیز در زنجان جا نیفتاده است.

وی ابراز کرد: دوره‌های آموزشی تخصصی، فرهنگی، قوانین تامین اجتماعی، قانون کار، تنظیم اظهارنامه مالیاتی، آشنایی و نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی و مسائل شرعی مربوط به کسب و کار در بدو اقدام به اخذ پروانه با حضور اساتید خوشنام و با تجربه برای متقاضیان برگزار می‌شود تا بدیهیات و ابتدایی‌ترین مسائل را بیاموزند اما برگزاری دوره‌های دیگر در طول فعالیت هنوز جا نیفتاده است.

به گزارش ایرنا، ۴۰ هزار واحد صنفی در استان زنجان فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.