سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارندگی از روز گذشته / ۲۸ مهرماه/ در این استان آغاز شده است و در زمان حاضر نیز بسیاری از مسیرهای ارتباطی از جمله زنجان - میانه، زنجان - بیجار، زنجان - خرمدره، زنجان - دندی و آزادراه زنجان - تبریز، خیس و لغزنده است و رانندگان باید با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج فقره تصادف رانندگی جرحی و خسارتی در مسیرهای ارتباطی مختلف این استان اتفاق افتاد که ۲ مورد از این حوادث رانندگی به صورت زنجیره ای بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

عظیمی تصریح کرد: ۲ مورد از این تصادف‌ها در مسیر ارتباطی زنجان - بیجار، ۲ مورد در جاده ترانزیت زنجان - قزوین و یک مورد دیگر نیز در آزادراه زنجان - قزوین، رخ داد و به چندین خودرو نیز خسارت وارد شد. 

وی تصریح کرد: عمده این حوادث رانندگی به علت انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی، اتفاق افتاد که اگر رانندگان خودروهای درگیر در این تصادف‌ها به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه می کردند به حتم سفری ایمن در پیش داشتند.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.