فتح الله حقیقی روز دوشنبه در پیامی به مناسبت روز ملی صادرات افزود: در راستای تحقق بیانات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان "رونق تولید" ،‌ توجه بیش از پیش به امر تولید ملی و افزایش صادرات غیر نفتی ضروری است و یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به شمار می‌آید.
وی یادآورشد: صادرات موجب رشد اقتصادی، افزایش سطح تولید، توسعه اشتغال و رفع بیکاری، افزایش در آمد سرانه و بهبود وضع معیشتی اقشار مختلف جامعه، کاهش کسری تجاری کشور، تقویت پول ملی، بهبود کیفیت و تنوع تولیدات داخلی، صدور ارزش‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی خواهد شد تا آنجا که به صادرات، عنوان موتور محرکه اقتصاد لقب داده‌اند.
حقیقی تصریح کرد: استان زنجان نیز به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ترانزیت، برخورداری از آزادراه و راه آهن و همجواری با استان های مهم صنعتی کشور به خصوص تهران از امتیازهای ویژه ای در توسعه صادرات برخوردار است و وجود واحدهای صنعتی قوی در صنایع معدنی، برق و الکترونیک، نساجی، مواد غذایی، برخورداری از پتانسیل‌های آبی و زیرساختی مناسب، دسترسی به شبکه‌های قوی انتقال برق، گاز و نفت و نزدیکی به بازارهای مصرف داخلی و خارجی، زنجان را به یکی از استان‌های توانمند در امر صادرات مبدل ساخته است.
وی اظهار داشت: نامگذاری ۲۹ مهرماه به نام روز ملی صادرات، فرصتی است تا ضمن ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم و فعالان اقتصادی، به تبادل افکار، شناخت تنگناها و بررسی راهکارهایی برای توسعه صادرات پرداخت و با توجه جدی به این امر در راستای افزایش قابلیت رقابت پذیری کالاهای ایرانی در جهان و در نتیجه افزایش واقعی صادرات غیر نفتی و تحقق توسعه اقتصاد اهتمام جدی‌تری داشت.
استاندار زنجان یادآورشد: روز ملی صادرات سمبلی برای ارج نهادن به تلاشهای صادرکنندگان در نفوذ به بازارهای جهانی و به نوعی تجلی توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد کشور است که ریشه در تولید و فضای کسب و کار آن دارد.
وی در این پیام از تلاش‌های ارزشمند تمامی تجار، بازرگانان، صنعتگران، فعالان اقتصادی، کار آفرینان و صادر کنندگانی که در جهت تعالی کشور اهتمام می ورزند قدردانی کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.