سرهنگ محمدعلی عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی زنجان، میزان فوتی‌های ناشی از وقوع حوادث رانندگی در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش، جرحی ۵ درصد کاهش و خسارتی ۲۶ درصد رشد دارد.

وی اظهار داشت: ۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند و یک هزار و ۳۸ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عظیمی تصریح کرد: در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۶۱ فقره حادثه رانندگی اتفاق افتاده بود که ۱۴۶ نفر کشته و یک هزار و ۹۴ مصدوم نیز برای درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

وی تعداد تصادفات رانندگی منجر به خسارت در ۶ ماهه نخست امسال را یک هزار و ۴۸۴ مورد اعلام کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه پارسال یک هزار و ۱۷۸ فقره بود و افزایش ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان، بیشترین علت وقوع تصادف‌های جاده‌ای زنجان در شهریور ماه امسال را با ۴۰ درصد مربوط به توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، ۱۲ درصد انحراف به چپ، ۱۰ درصد نیز سرعت غیرمطمئنه ذکر کرد.

عظیمی افزود: بیشتر حوادث رانندگی در جاده‌های این استان با ۲۵ درصد، در کیلومتر ۲۰ تا ۴۰ اتفاق می‌افتد.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.