علی خلیلی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران زنجان که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزشی، برگزار شد، افزود: از این تعداد، ۶۹ نشان (۱۰ جهانی، ۴ آسیایی و ۵۵ بین المللی) توسط مردان و ۲۸ نشان (یک جهانی و ۲۷ بین‌المللی) از سوی بانوان، کسب شد.

وی اظهار داشت: زنجان در طی مدت یاد شده، ۴۵ فقره مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی و سه رویداد بین‌المللی (کیک بوکسینگ مردان و زنان و بسکتبال مردان) را  میزبان بود و در میزبانی از هفت رشته از المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور نیز خوب و توانمند ظاهر شد.

خلیلی تعداد اردوهای تیم ملی برگزار شده در زنجان طی این مدت را ۱۷ مورد ( ۱۰ مورد مردان و ۷ مورد بانوان) و ورزشکاران دعوت شده به اردوی انتخابی تیم ملی در رشته‌های مختلف را نیز ۱۵۵ مردن و زن ذکر کرد و افزود: از ۱۰۵ مرد و ۵۰ زن دعوت شده به این اردوها به ترتیب ۴۵ و ۲۱ مرد و زن برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه ۷۳ ورزشکار زن و مرد از زنجان به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اعزام شدند، تصریح کرد: ۴۰ نفر در بخش مردان و ۳۳ نفر نیز در قسمت بانوان عازم این پیکارها شده بودند که به در کسب نشان‌های مختلف به موفقیت‌های خوبی دست یافتند.

خلیلی با اشاره به اینکه پارسال زنجان در این المپیاد ورزشی کشوری، رتبه ۲۰ را کسب کرد اما امسال توانست رتبه ۱۲ را در میان استان‌های شرکت کننده به‌دست آورد،  افزود: در کسب نشان‌ها ۳۳ درصد رشد داشتیم و ورزشکاران زنجان موفق به کسب ۶۰ نشان شدند.

وی تعداد هیات‌های ورزشی زنجان را ۵۰ هیات در بخش مردان و ۴۷ هیات در بخش بانوان اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد ورزشکاران بیمه شده از ابتدای سال تاکنون ۳۷ هزار و ۶۸ نفر هستند و امید است تا پایان سال نسبت به پارسال که بیش از پنج هزار نفر بود، افزایش داشته باشد.

خلیلی تعداد باشگاه‌های ورزشی را ۳۳۷ فقره (۹۹ فقره مردان، ۵۷ فقره بانوان و ۱۸۱ مورد دیگر را به صورت مشترک مردان و زنان) ذکر کرد و افزود:  ۲۵۰ عنوان برنامه توسط این اداره کل در هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار خواهد شد که برگزاری مسابقات، غبار روبی مزار شهدا، همایش بزرگ پیاده‌روی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، دیدار با امام جمعه و استاندار، تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان و افتتاح چند طرح ورزشی، ازجمله این برنامه ها است.   

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تعداد خانه ورزش روستایی این استان را ۱۱۵ باب و تعداد پروژه های عمرانی ورزشی در حال اجرا در این استان را نیز ۳۸ فقره اعلام کرد و گفت: ۱۸ پروژه به صورت استانی و ۲۰ پروژه دیگر نیز ملی می باشد که امید است چند فقره از این پروژه ها ازجمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و پیست دوچرخه‌سواری زنجان تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.    

خلیلی با بیان اینکه ورزش موجب سلامتی، پویایی، نشاط،  شادابی، توسعه استان، اشغال، غنی سازی اوقت فراغت و رونق اقتصادی و تولید، می شود افزود: زنجان به لحاظ نبود هتل پنج ستاره از میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی و حتی برخی از مسابقات ملی و بین المللی در مضیقه است که نیاز است این خلاء برطرف شود تا ورزش و بازار زنجان رونق بیشتری بگیرد.   

خلیلی، همچنین به فعالیت های حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۷ سمن در حوزه جوانان فعال و ۱۸ سمن دیگر نیز در شرف تاسیس است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ مورد جلسات هم‌اندیشی، ۲۶ مورد دوره آموزشی، سه فقره جلسه ساماندهی امور جوانان، ۷۵ مورد کارگاه آموزشی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و جشنواره هفته جوان،  برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.