مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه معلولان حق دارند هماند سایر افراد عادی از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله مراکز فرهنگی، بهداشتی و خدماتی بهره‌مند شوند که تحقق آنها نیازمند بستر مناسب‌ است.
محمد محمدی قیداری اظهار داشت: نابینایان حق استفاده از تمامی امکانات رفاهی معمول و فرصت‌های برابر در جامعه را دارند و در این راستا باید حقوق اجتماعی آنان رعایت شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فقط محدود به اشتغال دولتی نیست، تصریح کرد: در این ارتباط همکاری بخش غیردولتی و بهره مندی معلولان از ظرفیت های ایجاد شده از سوی این بخش می‌تواند در  توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی بسیارتاثیر گذار باشد.

محمدی قیدای یادآورشد: طبق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بهزیستی ضمن تشکیل پرونده برای افراد نابینا و کم‌بینای واجد شرائط، خدمات متعددی از جمله تهیه وسایل و ملزومات توانبخشی رایگان، پرداخت هزینه های مستمر، دانشجویی، ایاب و ذهاب به دانش آموزان و گروه های ورزشی و مساعدت در زمینه مسکن و اشتغال را انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ معلول نابینا و کم بینای تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد ۹۹۲ نفر زن و یکهزار ۵۲۹ نفر مرد نابینا و کم بینا از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گفته این مسئول، بیش از یکهزار نفر از این افراد مستمری بگیر بوده و کمکهای موردی و هزینه های درمان و غیره را دریافت می کنند.

محمدی یادآوری کرد: ۱۲ پایگاه دائمی غربالگری بینایی برای سنجش کودکان سه  تا ۶ سال در سطح استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.