معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه تمام‌ساحتی در ابعاد مختلف دارد و باید به شکل متوازنی رشد یابد.

داود بهرامی افزود: برای تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده و در این ارتباط اهتمام و توجه ویژه به موضوع پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادادمه داد:  تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش دانش‌آموزان و عجین شدن آنان با دانش نظری و عملی می‌تواند نتایج بسیار خوبی را رقم بزند که این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به موضوع پژوهش‌سراهای دانش آموزی باید حساسیت‌های لازم را داشت، چراکه فضای فکر، پژوهش و خلاقیت برای دانش آموزان استان را فراهم می‌کند.

بهرامی افزود: پژوهش‌سراهای دانش آموزی، مرکزی علمی، پژوهشی است که تحت نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم کردن زمینه رشد و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی این قشر و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان ایجاد می شود.

وی، اهداف ایجاد پژوهش‌سراها را تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: شناساسی، جذب و هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند و متناسب با نیازهای کشور و تسهیل دستیابی آنان به یافته های جدید علمی، پژوهشی و فناوری از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز است.

بهرامی یادآورشد: دستورالعمل‌های جاری، تشکیل هیات امنای نواحی و مناطق مطابق اساسنامه آن و جذب مشارکت حداکثری دانش آموزان در مسابقات و فعالیت های علمی-پژوهشی از جمله مواردی است که  مدیران پژوهش‌سراها نسبت به رعایت آن ملزم شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.