جواد مرادی، روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ مصدوم که زن ۳۸ ساله و نوجوان ۱۷ ساله بودند بر اثر انتشار گاز منوکسیدکربن از وسایل گازسوز دچار این حادثه شدند.

وی اظهار داشت: حادثه گازگرفتگی در خیابان زینبیه شهر زنجان اتفاق افتاد و عوامل اورژانس با ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های خیام و فاتح به منظور ارایه خدمات پزشکی عازم محل شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: ۲ مصدوم این حادثه پس از اقدامات درمانی پیش‌ بیمارستانی به منظور ادامه درمان با استفاده از آمبولانس به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان انتقال یافتند.

مرادی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، لازم است شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی، دقت کافی داشته و موارد ایمنی را به منظور پیشگیری از حوادث تلخ، جدی‌تر بگیرند.

گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می کند.

سردرد مبهم،ضعف عضلانی و سرگیجه،حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج ازجمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.